Beste bmhstudentje,
Zoals ik heb gelezen had iemand commentaar op mijn eerder geschreven stukje over het missen aan communicatie bij een slecht nieuws gesprek, in die keten van zorg zijn wij er niet. Wij zijn er bij de allereerste handelingen, niet pas na diagnose na lang onderzoek van een patiënt. Dit stadium van zorg ligt dan al ver van ons vandaan. Als anesthesie is communicatie natuurlijk erg belangrijk, maar de patiënt heeft diagnose al gehoord en daar wordt op dat moment iets aan gedaan, dus ook geen slecht nieuws gesprek if you ask me.
Tja... wat moeten we hiervan zeggen.... Allereerst wel mooi dat je reageert op al het commentaar. Jammer is dan wel weer dat je argumenten ook deze keer niet echt geweldig zijn. Jij denkt dus dat je geen slecht nieuws tegen komt op de SEH/ Ambulance? Hoe wil jij de patiënt vertellen dat ze een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven of met de ambulance mee moeten naar het ziekenhuis om dat men toch nog wat onderzoeken moet doen? Hoe wil jij vertellen tegen een (jong) gezin, dat zojuist hun moeder is overleden.(Die ze nog zo hard nodig hebben). Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zal vast je enthousiasme zijn en je deze post in een opwelling van enthousiasme schrijft maar ik vraag me toch af waarom jij voor de zorg heb gekozen?
Verder: ik studeer niet voor Neerlandicus (voor de o zo perfecte betogen) ik leer voor medische hulpverlener anesthesie en het is echt een geweldige opleiding...
Tuurlijk niet, maar als HBO'er wordt er toch wel enig niveau verwacht. (Dat mist nogal in jouw bericht, sorry
)
Misschien je post eerst nog een keer doorlezen voor je deze verzend?
Met vriendelijke groet,
NC