De BMH is opgezet omdat een aantal jaren geleden er een tekort was en werd verwacht
Alleen gaanderweg bleek dat dd verwachte tekorten er helemaal niet waren en anderzijds was (en is) er behoorlijk wat weerstand tav deze nieuwe beroepsgroep, met als kern het weinig aantal praktijk uren en een zelfstandige bevoegdheid (die bijv SEH en ambulance verpleegkundigen niet hebben)
Vanuit de politiek en het werkveld worden kritische kanttekeningen geplaatst aangaande deze zelfstandige bevoegdheden. een van de vragen is wat het verschil is tussen de bmh en bijv een ambulance verpleegkundige, waarom de een wel en de andere niet. Terwijl de laatste een langere opleiding heeft gevolgd
En als het een visie zou zijn om de ambulance zorg te veranderen, is het dan ook gelijk de visie om de SEH en Anesthesie te veranderen. Aangezien de BmH ook voor deze is opgesteld
Maar bijzonder vind ik dat er zoveel kritische vragen worden gesteld, maar vervolgens wordt er niks mee gedaan. Tenminste niet wat ik terug kan lezen
Ik zou persoonlijk niet weten wat of waarom de huidige ambulance zorg veranderd zou moeten worden.
Natuurlijk kan het verbeterd worden,
Niet omdat andere landen het anders hebben