BMH: discussie over een nieuwe opleiding

Auteur Topic: BMH: discussie over een nieuwe opleiding  (gelezen 191033 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #740 Gepost op: 7 januari 2017, 11:53:47
Citaat van: senseihomer link=msg=1472211 date=1483786054
... niemand leest mij de les, een ieder mag mij lessen aanbieden en dan bepaal ik zelf wat ik er van kan en wil leren

Senseihomer,

Er worden al enige jaren heel veel mooie lessen aangeboden door zeer ervaren mensen, doe daar dan ook iets mee...

Wellicht toch terug naar het HBO om te werken aan zelfreflectie. Ik geef het op 98uiye 98uiye
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #741 Gepost op: 7 januari 2017, 11:56:30
Citaat
Senseihomer,

Er worden al enige jaren heel veel mooie lessen aangeboden door zeer ervaren mensen, doe daar dan ook iets mee...

wie zegt dat ik er niks mee doe dan?

Citaat
Wellicht toch terug naar het HBO om te werken aan zelfreflectie. Ik geef het op 98uiye 98uiye

ben je HBO opgeleid dan, maar vind het een mooi initiatief van je. Laat je even weten hoe het gaat met je zelfreflectie?

ps. niet alleen aan de HBO kun werken aan zelfreflectie hoor  O0

Ambubroeder

• Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • Be the change you want to see
Reactie #742 Gepost op: 7 januari 2017, 11:59:19
Citaat van: senseihomer link=msg=1472212 date=1483786183
nee, ik beschrijf het deels aan geluk

en misschien kun je nu ervaren hoe het voor mij zou voelen. Als niet eens je werktraject, maar jij als persoon onderuit wordt geschoffeld op basis van wat eigenlijk?

Het zal Sensei. Ik ervaar het niet als onderuit halen, ik haal jou voor mijn gevoel ook niet onderuit, ik leg een verklaring af die volgensmij behoorlijk positief is zelfs maar goed. We laten het rusten. Ik hoop dat het je lukt allemaal

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #743 Gepost op: 7 januari 2017, 12:07:56
ik ervaar het forum steeds meer als een plek, waarin ik steeds in dezelfde cirkel terecht kom (en geen idee hoe dit kan en eerlijk gezegd interesseert het me niet meer)

ik heb besloten om hier te stoppen en dit ik heus niet om zielig over te komen en of aandacht te krijgen of iemand de les te leren

maar het levert mij steeds opnieuw frustraties op, terwijl ik al heel bewust probeer mijn reacties zo af te wegen dat het niet een verkeerde richting op gaat

dus ik wens jullie veel succes

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #744 Gepost op: 7 januari 2017, 12:14:36
Citaat van: senseihomer link=msg=1472213 date=1483786386
ja graag

wat ik wordt onderhand schijt flauw dat elke keer als ik (in mijn ogen) een contructieve bijdrage probeer te leveren; elke keer opnieuw dezelfde riedel moet worden doorlopen

(schreifvouten, onrust, blauw licht geil, niet bekwaam (genoeg) etc)

Dus nogmaals de vraag of we aub nu eens op topic kunnen blijven in plaats het over mij te hebben

en het moment dat er geen (onlogische) kritische vragen gesteld kunnen en of mogen worden, dan is dat het toch het einde van de democratie?

Beste Sensei,

Volgens mij ben jij de voornaamste die de discussie op jezelf betrekt, echter wil je dit niet met zoveel woorden toegeven. Je geeft constant aan dat je het oneerlijk vindt dat BMH-ers wel een kans krijgen op de ambulance te werken en basisverpleegkundigen deze kans niet krijgen. Er is meerdere malen aangegeven dat het curriculum van de BMH heel anders is dan dat van een verpleegkunde opleiding. De BMH begeeft zich meer op het medische stuk dan een verpleegkunde opleiding ooit zal doen omdat de positionering van de uiteindelijke functie anders is.
Ik heb het idee dat je hierdoor en andere uitingen die je doet en hebt gedaan op het forum een bepaald beeld van jezelf hebt geschetst waar je discussiepartners zich aan beginnen te storen, wat ik ergens wel kan begrijpen want je valt nogal in herhaling en plaatst regelmatig de oorzaak van dingen buiten jezelf. Ik volg de meeste discussies van de zijlijn, maar ik kan me voorstellen dat dit vervelend wordt voor je discussiepartners.
Zoals reeds gezegd, je hebt een droom en doet er alles aan deze te verwezenlijken en dat is bewonderenswaardig, maar vraag je af hoe onterecht de kritiek is die je zelf noemt in de geciteerde reactie op basis van het beeld wat je medeforumgebruikers van jou krijgen door jouw uitingen en posts.

Succes met jouw droom, en ik hoop het beste voor.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

seh/ic broeder

• Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #745 Gepost op: 7 januari 2017, 12:26:38
Citaat
Beste Sensei,

Volgens mij ben jij de voornaamste die de discussie op jezelf betrekt, echter wil je dit niet met zoveel woorden toegeven. Je geeft constant aan dat je het oneerlijk vindt dat BMH-ers wel een kans krijgen op de ambulance te werken en basisverpleegkundigen deze kans niet krijgen. Er is meerdere malen aangegeven dat het curriculum van de BMH heel anders is dan dat van een verpleegkunde opleiding. De BMH begeeft zich meer op het medische stuk dan een verpleegkunde opleiding ooit zal doen omdat de positionering van de uiteindelijke functie anders is.
Ik heb het idee dat je hierdoor en andere uitingen die je doet en hebt gedaan op het forum een bepaald beeld van jezelf hebt geschetst waar je discussiepartners zich aan beginnen te storen, wat ik ergens wel kan begrijpen want je valt nogal in herhaling en plaatst regelmatig de oorzaak van dingen buiten jezelf. Ik volg de meeste discussies van de zijlijn, maar ik kan me voorstellen dat dit vervelend wordt voor je discussiepartners.
Zoals reeds gezegd, je hebt een droom en doet er alles aan deze te verwezenlijken en dat is bewonderenswaardig, maar vraag je af hoe onterecht de kritiek is die je zelf noemt in de geciteerde reactie op basis van het beeld wat je medeforumgebruikers van jou krijgen door jouw uitingen en posts.

Succes met jouw droom, en ik hoop het beste voor.

ik heb in het kader van zelfreflectie terug gelezen en ik ben niet begonnen mijzelf hierin te betrekken

Citaat
Je geeft constant aan dat je het oneerlijk vindt dat BMH-ers wel een kans krijgen op de ambulance te werken en basisverpleegkundigen deze kans niet krijgen. Er is meerdere malen aangegeven dat het curriculum van de BMH heel anders is dan dat van een verpleegkunde opleiding. De BMH begeeft zich meer op het medische stuk dan een verpleegkunde opleiding ooit zal doen omdat de positionering van de uiteindelijke functie anders is.

nogmaals het lijkt mij een interessant iets te kijken wat de BMH wel of niet bekwaam zou maken voor de ambulance, ten opzichte van de basis verpleegkundige met HBO V

Ik heb op geen enkele wijze gesuggereerd dat dit te maken zou hebben met mijn eigen zgn. onvrede

maar goed ik heb mijn beslissing genomen

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #746 Gepost op: 7 januari 2017, 12:34:17
Citaat van: senseihomer link=msg=1472224 date=1483788398

Nogmaals het lijkt mij een interessant iets te kijken wat de BMH wel of niet bekwaam zou maken voor de ambulance, ten opzichte van de basis verpleegkundige met HBO V.

Ik vind de opmerking van Job45 een heel interessante invalshoek hebben. Je vergelijkt een primair verpleegkundige opleiding met primair para-medische opleiding.

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #747 Gepost op: 7 januari 2017, 12:38:13
ik heb in het kader van zelfreflectie terug gelezen en ik ben niet begonnen mijzelf hierin te betrekken
Niet expliciet, maar jij bent een basisverpleegkundige met ervaring op evenementen en andere acute moment, het voorbeeld wat je iedere keer aanhaalt.

nogmaals het lijkt mij een interessant iets te kijken wat de BMH wel of niet bekwaam zou maken voor de ambulance, ten opzichte van de basis verpleegkundige met HBO V
Het verschil in curriculum en positionering in beroepsstructuur. Zie ook onderstaande afbeelding, overgenomen uit Aanvraag Juridische Inbedding Wet BIG Bachelor Medische Hulpverlening door Landelijk Platform Bacheloropleiding Medische Hulpverlening (juni 2014). https://www.ambulancezorg.nl/dl/files/140603%20Aanvraag%20Juridische%20Inbedding%20BMH%20juni%202014.pdf

Ik heb op geen enkele wijze gesuggereerd dat dit te maken zou hebben met mijn eigen zgn. onvrede

maar goed ik heb mijn beslissing genomen
Jammer dat je ons gaat verlaten, dat het je zo raakt. Het beste.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #748 Gepost op: 7 januari 2017, 14:29:23
De loopbaan en eventueel (goedbedoelde) loopbaanadviezen van/voor individuele forumleden is off topic.
Daarom vanaf nu weer ontopic naar de BHM opleiding. Waarom individuele mensen wel of niet aangenomen zijn voor functies heeft daar niets mee te maken.

ir. Auditor

Ambubroeder

• Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • Be the change you want to see
Reactie #749 Gepost op: 7 januari 2017, 14:39:48
Citaat van: Expert link=msg=1472230 date=1483788857
Ik vind de opmerking van Job45 een heel interessante invalshoek hebben. Je vergelijkt een primair verpleegkundige opleiding met primair para-medische opleiding.

Ik blijf denken dat de BMH student op zichzelf niet bekwaam is  voor ambulance werk, ondanks de andere differentiatie dan de primaire verpleegkundige die ik ook onbekwaam acht.

Feit blijft dat de huidige tekorten er waarschijnlijk toe zullen leiden dat de BMH studenten ook op de ambulance een kans zullen krijgen in de toekomst.

Ik moet wel zeggen, t.a.v. de tekorte: ik heb op de ambulance academie alleen maar geluiden over hele volle klassen, volgensmij worden er erg veel ambulance verpleegkundigen opgeleid momenteel