0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Beschikt de kazerne niet over een PM, DA of DB?
Ik ervaar juist het tegenovergestelde. Ik zie op de site van bijv. K I L R O Y een tankauto staan bij een verkeersongeval tussen verschillende voertuigen. Ik krijg juist de indruk dat de tankauto's ook worden ingezet als "motivatievoertuig", de TS gemist volg maar met de TW. Nou moeten zij dat helemaal zelf weten in Drenthe, maar heb wel een andere vraag.In bovengenoemd voorbeeld staat dan de TW ook gekoppeld aan de aanrijding en daardoor niet inzetbaar bij andere incidenten waar een tankwagen wel gewenst is. Of rijdt de TW mee zonder medeweten van de meldkamer en blijft hij in het meldkamersysteem als "beschikbaar"?
Bij een ongeval op de snelweg vindt ik het niet vreemd dat er een Tankwagen meegaat. Stel......stel dat er een brandje uitbreekt bij dit ongeval dan heb je gelijk een Maar dan redelijke voorraad water bij je. Je kan dan altijd nog (een) andere Tankwagen(s) naorderen.Aaldert
Buiten de snelweg kunnen toch ook brandjes ontstaan?Daarnaast zijn de tankwagens ook mooie buffervoertuigen. Zo'n dertig ton kan je met je Volkswagen Lupo lastig omver rijden.
Dat de tw meereed bij het door jouw bedoelde incident kende 2 redenen. De eerste was de krappe bezetting die dag. De tweede was dat we handjes nodig hadden bij het incident. In dit geval hadden we de keuze, we rukken uit met 6 man op de ts en sturen nummer 7 en 8 weer naar huis of we laten 7 en 8 meerijden met de tw en kunnen dus gebruik maken van deze 2 personen bij het incident. En dit terwijl de tw gewoon beschikbaar blijft. Even de ac laten weten dat de tw bij het incident staat maar gewoon beschikbaar is en iedereen is blij.
We moeten in NL maatwerk leveren en niet maar van alles laten rijden.
Vreemd verhaald. Je hebt het over een krappe bezetting én over een 7 en 8. Dat vind ik geen krappe bezetting maar een goede bezetting. Als je meer handjes nodig hebt geef je "middel ongeval" wat mij betreft. En passen die 7 en 8 niet in de TS dan?
Dus eerst met een SIV gaan kijken en naar veel wikken en wegen beslissen en dan op basis daar van misschien wel iets er bij gealarmeerd mag worden..............Ik ben blij dat op de Veluwe bij bosbranden iets anders word gedacht, door ervaringen uit het verleden.Vroeger werd er langzaam opgeschaald, zoals nu nog steeds in Holland gebeurt, nu word er op z'n Duits robuust ingezet en eventueel afgeschaald.Die TW was toch niet nodig bij een hulpverlening? Dan had je dus aan 6 personen op de TS genoeg. Als je naast een TS nog een TW in de kazerne hebt staan en je wilt die niet uitmelden dan ruk je met 6 man op de TS uit en houdt de rest achter voor de TW, hoe moeilijk kan het zijn.Tja jij mag opschalen naar middel ongeval raar vinden maar dit is de normaalste zaak in Nederland. Daarom heet het ook opschalen.Citaat van: Frits link=msg=1282081 date=1404503043Ts en Tw samen bemand is 8 personen. Als ook maar een van die personen om wat voor redenen plotseling niet mee kan op de uitruk ben je al onderbezet. Dus in mijn ogen een krappe bezetting. Tuurlijk passen 7 en 8 wel bij in de TS, maar dan moet je de TW uitmelden want niet meer inzetbaar. Aangezien in onze regio de TW de primaire watervoorziening is is het wel belangrijk om deze zoveel mogelijk beschikbaar te houden. De opmerking wat betreft het opschalen naar middel ongeval slaat ook kant nog wal . De volgende TS staat op een kwartier. De handjes van 7 en 8 waren er 2 a 3 minuten na aankomst van de TS, op het moment dat we ze nodig hadden . Dat is pas leveren van maatwerk, niet opschalen en vervolgens een hele TS weer naar huis sturen om dat ze op het moment van aankomst eigenlijk al niet meer nodig waren... Gevolg van deze methodieken op de Veluwe alle natuurbranden binnen een dag uit.In Holland blussen ze een week met na een dag hulp van de Veluwe.Wie is er goed bezig ?
Ts en Tw samen bemand is 8 personen. Als ook maar een van die personen om wat voor redenen plotseling niet mee kan op de uitruk ben je al onderbezet. Dus in mijn ogen een krappe bezetting. Tuurlijk passen 7 en 8 wel bij in de TS, maar dan moet je de TW uitmelden want niet meer inzetbaar. Aangezien in onze regio de TW de primaire watervoorziening is is het wel belangrijk om deze zoveel mogelijk beschikbaar te houden. De opmerking wat betreft het opschalen naar middel ongeval slaat ook kant nog wal . De volgende TS staat op een kwartier. De handjes van 7 en 8 waren er 2 a 3 minuten na aankomst van de TS, op het moment dat we ze nodig hadden . Dat is pas leveren van maatwerk, niet opschalen en vervolgens een hele TS weer naar huis sturen om dat ze op het moment van aankomst eigenlijk al niet meer nodig waren...