@Jasir.
Allereerst welk verhaal wil je vertellen met je beelden? Als je dat hebt kan een serie selecteren. Volgens mij ben je bij wedstrijden geweest, ik kan helaas niet opmaken wat nu het verhaal is bij deze wedstrijden. Ik zal proberen per beeld een reactie te geven
1
Wel erg klein formaat, en daarbij is het niet handig om op deze wijze te knippen, links een afgehakte arm van iemand met iets geels blauw aan, en aan de rechter zijde is de enkel afgehakt. Probeer bij het maken van een compositie of uitsnede te voorkomen dat je ledematen afhakt :-)
2
Leuk effect met het water, maar ik het gevoel dat de scherpte niet op de juiste plek ligt, stel het onderwerp scherp en om de nadruk op het onderwerp te leggen is het gebruik van scherpte diepte een mooi voorbeeld
3
Ook foto 3 is niet geheel scherp, ik zie daar ook toeschouwers staan ,welke onthoofd zijn, nu spelen toeschouwers bij wedstrijden een leuke rol, ze horen er bij. Ik zou daarop ze in beeld laten staan en niet zo aansnijden. Ik zie dat een man wordt aangehouden of voor een geintje in de plas geduwd, een grotere uitsnede met meer omgeving om verhaal in te vullen kan ene bijdrage leveren. Probeer ook eens van een lager standpunt te fotograferen.
4
Aardig beeld, leuk met het water, maar met een stuk van de TS / pomp op de achtergrond wordt het een stuk interessanter.
5
Mensen zien er meestal niet interessant uit als je vanuit een lager standpunt fotografeert, deze heer ook niet, daarnaast heb je te veel licht contrast in het gezicht ( de schaduw is te donker )
Succes!
@Maurice
Aardig beeld, ik snap de krappe compositie niet, em de vreemde donkere kleuren in het beeld ... zoals de kleur van de lucht, scherpte is prima, belichting kan beter
Succes!