Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 711434 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #1460 Gepost op: 27 april 2013, 16:58:48
Dus als iemand iets niet beter kan kunnen het opeens niet gewone foto's zijn? Het kan dus ook niet dat iemand die niet beter kan er wel een mening over heeft en misschien wel ook verstand van heeft (weet niet of dit nu het geval is).'

{KNIP}

Natuurlijk mag/kan iedereen een mening hebben. Daar is niets mis mee, maar mijn vraag was dan ook of PietjePuk het beter kon. Ook daar is niets mis mee, misschien kan hij wel beter fotograferen en/of voorbeelden geven hoe het beter kan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1461 Gepost op: 27 april 2013, 21:46:06
Natuurlijk mag/kan iedereen een mening hebben. Daar is niets mis mee, maar mijn vraag was dan ook of PietjePuk het beter kon. Ook daar is niets mis mee, misschien kan hij wel beter fotograferen en/of voorbeelden geven hoe het beter kan.
Nee, mijn interesse ligt niet in fotografie.

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #1462 Gepost op: 30 april 2013, 01:26:46
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden een aantal foto`s die ik eergister heb gemaakt in gieten

PingPong

• Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #1463 Gepost op: 1 mei 2013, 10:51:03

Lifeliner 4 airborne from Herbaijum..

p2kflex
14:03:32 24-04-13GROUP-1A1 PARADYSKE HERBAIJUM FRANEKERADEEL 8807PV
0320908MKA Veiligheidsregio Friesland (OvD-G)
Harlingen, wereldstad! <3

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1464 Gepost op: 1 mei 2013, 20:04:41
@Jasir.

Allereerst welk verhaal wil je vertellen met je beelden? Als je dat hebt kan een serie selecteren. Volgens mij ben je bij wedstrijden geweest, ik kan helaas niet opmaken wat nu het verhaal is bij deze wedstrijden. Ik zal proberen per beeld een reactie te geven
1
Wel erg klein formaat, en daarbij is het niet handig om op deze wijze te knippen, links een afgehakte arm van iemand met iets geels blauw aan, en aan de rechter zijde is de enkel afgehakt. Probeer bij het maken van een compositie of uitsnede te voorkomen dat je ledematen afhakt :-)
2
Leuk effect met het water, maar ik het gevoel dat de scherpte niet op de juiste plek ligt, stel het onderwerp scherp en om de nadruk op het onderwerp te leggen is het gebruik van scherpte diepte een mooi voorbeeld
3
Ook foto 3 is niet geheel scherp, ik zie daar ook toeschouwers staan ,welke onthoofd zijn, nu spelen toeschouwers bij wedstrijden een leuke rol, ze horen er bij. Ik zou daarop ze in beeld laten staan en niet zo aansnijden. Ik zie dat een man wordt aangehouden of voor een geintje in de plas geduwd, een grotere uitsnede met meer omgeving om verhaal in te vullen kan ene bijdrage leveren. Probeer ook eens van een lager standpunt te fotograferen.
4
Aardig beeld, leuk met het water, maar met een stuk van de TS / pomp op de achtergrond wordt het een stuk interessanter.
5
Mensen zien er meestal niet interessant uit als je vanuit een lager standpunt fotografeert, deze heer ook niet, daarnaast heb je te veel licht contrast in het gezicht ( de schaduw is te donker )

Succes!

@Maurice
Aardig beeld, ik snap de krappe compositie niet, em de vreemde donkere kleuren in het beeld ... zoals de kleur van de lucht, scherpte is prima, belichting kan beter

Succes!

guest8310

• Gast
Reactie #1465 Gepost op: 1 mei 2013, 21:47:01
En zo is dit topic verworden tot en "Geef mij tips over mijn foto's"-topic waar we er al een van hebben.
Nee, ik kan helemaal niet fotograferen en kan het absoluut niet beter. Maar als ik een nieuwe reactie zie in het topic "Mooie inzetfoto's", dan verwacht ik een "one-in-a-million-shot" van een daadwerkelijke inzet. Geen toevallig goed gelukte dertien-in-een-dozijn voertuigfoto's, aardige foto's van een oefening/westrijd/demo met de vraag of iemand nog tips heeft of telefoonfoto's van toevallige voorbijgangers bij een heel spannend incident ("Je had er bij moeten zijn man!").

Wie de schoen past, trekke hem aan, en mijn nederige excuses voor dit off-topic bericht, maar kunnen we vanaf nu weer on-topic gaan?

Dus, wie heeft nog:
Mooie inzetfoto's
?

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1466 Gepost op: 2 mei 2013, 00:16:22

Zoekende naar een foto van de lifliner maar dan op een wat andere manier als alleen de lifliner.

Lifliner 4 stijgt op in de sneeuw.

Brandweer Drachten zet de eerste straal in voor een schuurbrand.

Brandweer blust rietendak brand. Expres gekozen om niet te flitsen om zo een fraai zwart wit effect te krijgen.

Alle foto's zijn gemaakt door Marc Stijger / www.noordernieuws.nl
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1467 Gepost op: 2 mei 2013, 00:43:21

Zoekende naar een foto van de lifliner maar dan op een wat andere manier als alleen de lifliner.

Lifliner 4 stijgt op in de sneeuw.

Brandweer Drachten zet de eerste straal in voor een schuurbrand.

Brandweer blust rietendak brand. Expres gekozen om niet te flitsen om zo een fraai zwart wit effect te krijgen.

Alle foto's zijn gemaakt door Marc Stijger / www.noordernieuws.nl
de laatste is de beste en de mooiste!

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #1468 Gepost op: 2 mei 2013, 08:29:12
Ik sluit mij volledig aan bij Rhonus, maar blijft regelmatig inhoudelijk reactie geven. Zodat men toch de tips mee kunnen nemen in de ontwikkeling als fotograaf.

@Noordernieuws
1 heerlijk beeld,goede kijk richting, beetje krap afgesneden aan de linker zijde. Voor mijn gevoel had de belichting wel 1 stopje hoger mogen zijn.
 2 en 3 zijn normale beelden, zeggen mij niets, beide zijn krap in de compostie, onderwerpen staan er niet volledig op.
4 vind ik een mooi en goed gezien beeld zoals dit beeld aantoont, kan je ook met technisch foute foto's bewust een mooi beeld maken, de foto is aanzienlijk onderbelicht, maar geeft een mooi beeld door het gebruik van tegenlicht. Het is goed dat je dit gezien heb en het vast gelegd. Maar is dit nu een bewust gemaakt beeld, of een toevals treffer?

Succes!

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #1469 Gepost op: 2 mei 2013, 10:03:09
En zo is dit topic verworden tot en "Geef mij tips over mijn foto's"-topic waar we er al een van hebben.
Nee, ik kan helemaal niet fotograferen en kan het absoluut niet beter. Maar als ik een nieuwe reactie zie in het topic "Mooie inzetfoto's", dan verwacht ik een "one-in-a-million-shot" van een daadwerkelijke inzet. Geen toevallig goed gelukte dertien-in-een-dozijn voertuigfoto's, aardige foto's van een oefening/westrijd/demo met de vraag of iemand nog tips heeft of telefoonfoto's van toevallige voorbijgangers bij een heel spannend incident ("Je had er bij moeten zijn man!").

Wie de schoen past, trekke hem aan, en mijn nederige excuses voor dit off-topic bericht, maar kunnen we vanaf nu weer on-topic gaan?

Dus, wie heeft nog:
Mooie inzetfoto's
?

Ik denk dat je die "one-in-a-million-shot" maar van een aantal forumleden kunt verwachten. Gewoon, omdat één: de meeste professionele fotografen niet op een HVforum zitten (of gewoonweg de foto's niet plaatsen), en twee: de meeste professionele fotografen op een fotografieforum als EOSDigitaal, Belgiumdigital, etc. zitten.