BLS Ambulances (Basic Life Support)

Auteur Topic: BLS Ambulances (Basic Life Support)  (gelezen 222604 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #260 Gepost op: 6 februari 2012, 10:29:51
Vraag me zelfs af of het woord "zorgambulance" wel mag aangezien volgens http://ambulancestriping.profmedia.eu/75_1_74_1_75_primaire-striping.htm alle voertuigen het woord "ambulance" moeten voeren, ook rapid responders, MMT, sigma etc.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #261 Gepost op: 6 februari 2012, 10:42:38
Klopt! is alweer even dat die tekst eropstaat :D

Is bij alle b-ambu's van Brabant MWN gedaan.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #262 Gepost op: 6 februari 2012, 17:57:55
Vraag me zelfs af of het woord "zorgambulance" wel mag aangezien volgens http://ambulancestriping.profmedia.eu/75_1_74_1_75_primaire-striping.htm alle voertuigen het woord "ambulance" moeten voeren, ook rapid responders, MMT, sigma etc.

Zou inderdaad ook beter overkomen als alle B auto's secundair gestriped zouden zijn en andere uniformen voor het personeel!

Mensen verwachten nu eenmaal iets van een 'ambulance'

Nog beter zet er ziekenwagen op of zo.........
1:87 modelletjes:  


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #263 Gepost op: 6 februari 2012, 18:17:52
Het nadeel daarvan is dat je een B ambulance niet kunt inzetten voor A ritten indien hier de noodzaak voor is.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #264 Gepost op: 6 februari 2012, 18:35:27

Soort voertuig: Ambulance
Merk voertuig: Mercedes Benz E280CDi
Roepnummer: 08-428
Kenteken: 15-HSV-9
Standplaats: Nijmegen
Dienst: Veiligheidsregio Gelderland Zuid
Regio: Gelderland Zuid
Bijzonderheden


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #265 Gepost op: 6 februari 2012, 19:46:56
Het nadeel daarvan is dat je een B ambulance niet kunt inzetten voor A ritten indien hier de noodzaak voor is.

Maar een ander nadeel als je de voertuigen niet van secundaire striping voorziet, gaan mensen dingen verwachten van het personeel op een B ambulance die ze niet waar kunnen maken. De kans dat daardoor irritatie, danwel geweld richting het personeel dreigt, is helaas wel van toepassing heden ten dage.
Ik wil dat absoluut niet goed praten hoor!! Ik ben nog steeds van mening dat iedere hulpverlener doet wat hij kan en dat je elke vorm van hulpverlener moet respecteren, ieder mens trouwens. Maar helaas is het zo.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #266 Gepost op: 6 februari 2012, 21:22:03
Maar een ander nadeel als je de voertuigen niet van secundaire striping voorziet, gaan mensen dingen verwachten van het personeel op een B ambulance die ze niet waar kunnen maken. De kans dat daardoor irritatie, danwel geweld richting het personeel dreigt, is helaas wel van toepassing heden ten dage.
Ik wil dat absoluut niet goed praten hoor!! Ik ben nog steeds van mening dat iedere hulpverlener doet wat hij kan en dat je elke vorm van hulpverlener moet respecteren, ieder mens trouwens. Maar helaas is het zo.

Toch vraag ik me af of een willekeurige burger/leek het verschil in kwalificatie weet van personeel op een A of een B wagen. M.a.w. of ze uberhaupt opvalt dat een B wagen andere striping heeft. Ik denk dat ze gewoon een gele wagen zien met blauwe lampen en daarmee automatisch verwachten dat ze die hulp krijgen die ze nodig hebben (als we dan uitgaan van een ongeluk o.i.d.).

Respect voor de hulpverleners graag, maar net zo lief gewoon ook beetje respect naar elkaar als medemens  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #267 Gepost op: 6 februari 2012, 21:25:57
Toch vraag ik me af of een willekeurige burger/leek het verschil in kwalificatie weet van personeel op een A of een B wagen. M.a.w. of ze uberhaupt opvalt dat een B wagen andere striping heeft. Ik denk dat ze gewoon een gele wagen zien met blauwe lampen en daarmee automatisch verwachten dat ze die hulp krijgen die ze nodig hebben (als we dan uitgaan van een ongeluk o.i.d.).

Respect voor de hulpverleners graag, maar net zo lief gewoon ook beetje respect naar elkaar als medemens  998765

Dat bedacht ik me ook later, maar voordat ik op mijn eigen reactie ging reageren wilde ik eerst weten hoe jullie van de witte kolom erover dachten.

En zeker respect voor de hulpverleners en de medemens, maar dat zei ik in me vorige reactie ook al.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #268 Gepost op: 7 februari 2012, 00:48:11
Of het primaire of secundaire striping is maakt voor het woord "ambulance" niet uit, in beide gevallen moeten ze dat woord voeren, eventueel daaronder de vermelding dat het een zorgambulance is. In BZO staat er trouwens op de 22401 en de 22403 "hulpambulance" als ondertitel. Maar gewoon op alle plekken waar het moet staan het woord Ambulance. Net zoals HAP, MMT, GHOR, piket voertuigen, OVD-G, etc. ook gewoon het woord "ambulance" voeren.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #269 Gepost op: 11 februari 2012, 10:25:09


Dienst: Veiligheidsregio Gelderland Zuid
Standplaats: Nijmegen
Soort voertuig: B-ambulance
Roepnummer: 08-433
Merk voertuig: Mercedes Benz E280CDi
Kenteken: 96-HSV-8
Bijzonderheden: