Wat is dan volgens jou het probleem in de binnenstad van Amsteradam?
In Amsterdam heb je een groot gedeelte van de binnenstad is 2TS + 2 AL gebied. en een klein stuk ivm de aanleg van de Noord Zuid lijn een 3 TS + 2 AL gebied. daarnaast zijn in de binnenring van Amsterdam "dikke" autospuiten (7 personen), dus 21 personen op de 3 TS'n. Dat komt dus in jou verhaal neer op 5 kleine vierpersoonsautosuiten (20 mensen) voor een brand in een woning in de binnenstad. of is dit een verkeerde uitleg van jou verhaal
Dat is idd niet de uitleg die ik eraan geef. Aangezien delft deze kleine TS gebruikt voor de binnenstad, lijkt me dat ook wat voor amsterdam omdat het hier ook allemaal niet zo ruim is. bijv. eerst een kleine TS erheen en achteraan een normale TS, ipv 2 normale TS'en. Natuurlijk heb ik dan niet naar de zorgnormen gekeken, maar me alleen afgevraagd of dit misschien effectiever is.
Voor vrijwillige korpsen met de te weinig mensen, misschien een oplossing om te blijven bestaan.
Maar amsterdam is natuurlijk een verhaal apart. Als je kleine brand doorbelt, staan er gelijk 3 TS'en en een AL op je stoep. Dat is wel een veilig gevoel, maar het komt wat overdreven over. tuurlijk is het te verklaren, en vooral omdat de AL voor veel panden nog de tweede vluchtweg is, is het toch een groot potentieel wat opkomt.
Maar waarvoor was de 7e man op de TS ook alweer? Om een drie man in de aanvalsploeg te hebben bij een brand van 3 hoog achter om dan slangen te kunnen doorvoeren in een trappenhuis. (dacht ik)
Maar steeds als er brand is, wordt er dubbel aangereden en zijn ze er bijna altijd tegelijkertijd. Wat is dan nog de waarde van zo'n zevende man?