Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 527037 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Reactie #1370 Gepost op: 20 november 2014, 20:17:53
En waardoor wordt dat verschil gemaakt, nu komen we tot de clou lijkt me  O0


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1371 Gepost op: 20 november 2014, 20:34:29
Citaat van: EWFS link=msg=1309524 date=1416508955
Maar ik durf met dit systeem een stuk verder te gaan dan dat van de gemiddelde SIV in Nederland. Zonder daarbij mijzelf in gevaar te brengen.
Dat je er autobranden, container, beginnende woningbranden, natuur en bosbranden mee kan bestrijden. En ik beweer niks ik heb het gedaan. Helaas het meeste in het buitenland, want hier zijn we zo ver nog niet. Ik heb in Amerika van een instructeur geleerd dat er dat er veel prachtige berekeningen zijn. Maar zij hij hebben we het wel eens geprobeerd, vaak niet het is zo opgeschreven en zo leren we het en zo doen we het. En dat heb ik goed onthouden daar zijn we hier tenslotte ook dol op het boekje. Ik ben het gaan doen en zo ken ik mijn auto en weet wat het systeem kan. En onderbouwingen zijn allemaal prachtig maar dat is op papier. En dat bedoel ik ook met over onze schaduw heen stappen. Het proberen, gewoon doen op een moment dat het kan.


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1372 Gepost op: 20 november 2014, 20:36:31
Citaat van: Breathe link=msg=1309540 date=1416511073
En waardoor wordt dat verschil gemaakt, nu komen we tot de clou lijkt me  O0
Ik zou zeggen kom hem eens proberen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1373 Gepost op: 20 november 2014, 20:41:04
Citaat van: EWFS link=msg=1309544 date=1416512069
En onderbouwingen zijn allemaal prachtig maar dat is op papier. En dat bedoel ik ook met over onze schaduw heen stappen.
De onderbouwingen die ik heb gegeven zijn keiharde praktijkgegevens, en de normale praktijkervaring. En dan niet enkel de ervaring opgedaan op een oefencentrum, maar ook bij diverse binnenbranden.  ::)
Het valt me alleen wel op dat je akelig begint terug te krabbelen na de onderbouwingen die wij hebben gegeven. En ik nog nergens een praktijkvoorbeeld heb gezien van jouw systeem met een binnenbrand, behalve dan de filmpjes met natuurbranden.


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1374 Gepost op: 20 november 2014, 20:54:45
Citaat van: Peter71 link=msg=1309547 date=1416512464
De onderbouwingen die ik heb gegeven zijn keiharde praktijkgegevens, en de normale praktijkervaring. En dan niet enkel de ervaring opgedaan op een oefencentrum, maar ook bij diverse binnenbranden.  ::)
Het valt me alleen wel op dat je akelig begint terug te krabbelen na de onderbouwingen die wij hebben gegeven. En ik nog nergens een praktijkvoorbeeld heb gezien van jouw systeem met een binnenbrand, behalve dan de filmpjes met natuurbranden.
O nee ik krabbel zeker niet terug, ja het is jammer maar ik kan daar geen beelden van vinden, ze zijn er zeker en als ik ze heb zet ik ze er op. Ik twijfel niet aan jou onderbouwing, ik ken ze zelf ook. Maar er zijn meer wegen die naar Rome lijden. En die durven we maar zeer zelden te bewandelen. Het is vreemd dus we proberen het niet. Heel eenvoudig als het moet en kan doe ik met mijn systeem een binnen aanval.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1375 Gepost op: 20 november 2014, 21:07:24
Het verhaal van EWFS begint heel erg op het verkoop verhaal van DLS te lijken, een wondermiddel wat met minder blusstof meer doet.
Want kort door de bocht is het systeem gewoon een HD straal maar dan met sterk verminderde opbrengst.
Niets meer maar ook niets minder.

En een zelfde soort voertuigen op basis van een vergelijkbaar systeem hebben in de jaren 50, 60, 70 en 80 van de vorige eeuw eeuw op diverse plaatsen in Nederland rond gereden, zoals de VW T1 HD en Landrover "spits" in Rotterdam en de Landcruisers van Alphen a/d Rijn waarbij een klein vermogen HD spuit met een kleine watertank in een bestelauto of terreinwagen werd gestopt om een snellere eerste aanval te kunnen doen.
Al deze systemen zijn toentertijd uit de gratie geraakt omdat ze weinig tot geen toegevoegde waarde hebben qua snelheid  maar wel een toegevoegde onveiligheid in zich hadden.


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1376 Gepost op: 20 november 2014, 21:15:18
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1309556 date=1416514044
Het verhaal van EWFS begint heel erg op het verkoop verhaal van DLS te lijken, een wondermiddel wat met minder blusstof meer doet.
Want kort door de bocht is het systeem gewoon een HD straal maar dan met sterk verminderde opbrengst.
Niets meer maar ook niets minder.

En een zelfde soort voertuigen op basis van een vergelijkbaar systeem hebben in de jaren 50, 60, 70 en 80 van de vorige eeuw eeuw op diverse plaatsen in Nederland rond gereden, zoals de VW T1 HD en Landrover "spits" in Rotterdam en de Landcruisers van Alphen a/d Rijn waarbij een klein vermogen HD spuit met een kleine watertank in een bestelauto of terreinwagen werd gestopt om een snellere eerste aanval te kunnen doen.
Al deze systemen zijn toentertijd uit de gratie geraakt omdat ze weinig tot geen toegevoegde waarde hebben qua snelheid  maar wel een toegevoegde onveiligheid in zich hadden.
Nogmaals het is geen wondermiddel, het werkt geod waar het voor bedoeld is. En is wel een verschil met de Spitsen  of Toyota's van Alphen.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #1377 Gepost op: 20 november 2014, 21:19:28
Citaat van: EWFS link=msg=1309550 date=1416513285
O nee ik krabbel zeker niet terug, ja het is jammer maar ik kan daar geen beelden van vinden, ze zijn er zeker en als ik ze heb zet ik ze er op. Ik twijfel niet aan jou onderbouwing, ik ken ze zelf ook. Maar er zijn meer wegen die naar Rome lijden. En die durven we maar zeer zelden te bewandelen. Het is vreemd dus we proberen het niet. Heel eenvoudig als het moet en kan doe ik met mijn systeem een binnen aanval.

Je spreekt nu al een aantal keer over 'jouw' systeem. Mijn nieuwschierigheid wordt eigenlijk gewekt over wie, hoe wat waar en wanneer we nu eigenlijk spreken. Ook ben ik erg benieuwd naar het effect van de 50 L/min bij de binnenbranden waarbij je naar binnen durft te gaan. Zou graag een praktijkvoorbeeld willen zien! Ik ervaar het nogal tegengesteld, aangezien ik meer en meer kies voor LD bij een serieuze binnenaanval in plaats van bijvoorbeeld HD...


EWFS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #1378 Gepost op: 20 november 2014, 21:23:10
http://www.youtube.com/watch?v=xx3gxoOjxR0

Helaas al uit (voor de bewoners niet natuurlijk) dus geen beelden maar wel met het zelfde systeem geblust.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1379 Gepost op: 20 november 2014, 21:33:48
Citaat van: EWFS link=msg=1309562 date=1416514990
http://www.youtube.com/watch?v=xx3gxoOjxR0

Helaas al uit (voor de bewoners niet natuurlijk) dus geen beelden maar wel met het zelfde systeem geblust.
Het systeem wat in nederland deur is gewezen, wat zo treffend is omschreven door Firefighter.
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1309556 date=1416514044

Al deze systemen zijn toentertijd uit de gratie geraakt omdat ze weinig tot geen toegevoegde waarde hebben qua snelheid  maar wel een toegevoegde onveiligheid in zich hadden.

Citaat van: Rickvb link=msg=1309561 date=1416514768
Je spreekt nu al een aantal keer over 'jouw' systeem. Mijn nieuwschierigheid wordt eigenlijk gewekt over wie, hoe wat waar en wanneer we nu eigenlijk spreken. Ook ben ik erg benieuwd naar het effect van de 50 L/min bij de binnenbranden waarbij je naar binnen durft te gaan. Zou graag een praktijkvoorbeeld willen zien! Ik ervaar het nogal tegengesteld, aangezien ik meer en meer kies voor LD bij een serieuze binnenaanval in plaats van bijvoorbeeld HD...
Als je  op Google of facebook EWFS in typt kom ik ook op een facebookpagina van een bedrijfsadviesbureau uit, die schijnbaar ook adviezen geeft bij natuurbranden enz en af en toe helpt bij het blussen van natuurbranden. ::)
https://www.facebook.com/pages/EWFS/194150380730153?fref=ts