Als je nu ziet dat je al een paar keer je vingers gebrand hebt dan neem je toch direct maatregelen?!?
Dan laat je ook 2x een TS rijden bij een woningbrand, dan heb je meer kans om een volwaardige TS6 de straat op te krijgen
Ik snap niet dat ze dit in de VRR niet doen, in andere delen van de VRR doen ze dit al jaren, waarom dan ook niet in de regio Hellevoetsluis...
Klopt, maar gezien de impact van de woningbrand op de Gruttostraat, zou ik de politieke gevolgen niet afwachten bij een 2e woningbrand waarbij de TS niet vol komt... denk dat je er politiek en in de pers simpelweg niet mee wegkomt door te zeggen "ja, maar dat is hier niet standaard, alleen in de stad is dat standaard".
De brand aan de Gruttostraat gaf pijnlijk weer dat de zaken niet kloppen, gezien de recente alarmeringen kunnen we concluderen dat de zaken nog steeds niet kloppen. Kan er wel braaf gezegt worden dat de SIV ter plaatse is geweest en een blussing heeft gedaan, en dus meerwaarde heeft gehad. Omdat die wel snel ter plaatse is geweest. Maar dan ben je echt je zelf voor de gek aan het houden. Zeker omdat er keiharde afspraken zijn gemaakt, afspraken die ook nog eens door de arbeidsinspectie zijn vast gelegd. Een maand geleden is het grondeloos mis gegaan. Ik durf er niet aan te denken wat er gaat gebeuren als dit verhaal weer mis was gegaan, zonder deugdelijke back-up.
En nogmaals, kan een post de uitruk niet garanderen, dan kun je beter die hele handel buiten dienst zetten. Of overdag dagdienst personeel neer zetten. De burger heeft recht op de snelste hulp. Niet op hulp die misschien komt, of in de vorm van een busje met 2 man. Die feitelijk niets uit kunnen en mogen richten zonder back-up TS