Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)

Auteur Topic: Variabele voertuigbezetting (TS-4, SIE, SIV, etc.)  (gelezen 527866 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #270 Gepost op: 28 juli 2009, 10:40:33
Ik zal mijn ogen/oren eens openhouden. Ik ben al aan het zoeken geweest op de site van de VRZ maar heb nog niets kunnen vinden.


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #271 Gepost op: 29 juli 2009, 14:15:16
Kun je op de site lang zoeken. Die documenten zijn nog voor intern gebruik  ;) Er stond volgens mij wel een stukje in de presentatie hoor... Maar die ken ik niet uit mijn hoofd. Het is wel gebruikt in de korpsspecifieke presentatie's.
It's me!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #272 Gepost op: 29 juli 2009, 14:21:36
Maar ik neem aan dat wanneer jullie bijstand verlenen die presentatie ook niet bij de hand is  ::)

Aan welke afspraken of procedures moeten we dan denken?


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #273 Gepost op: 29 juli 2009, 14:33:09
Ik hoop dat de AC de uitrukvoorstellen juist heeft geprogrameerd. Hoeven wij niet na te denken  ;) Er is een onderscheid in de dagdienstsituatie en de avondsituatie. Voor ons is er redelijk wat veranderd in de dagdienstsituatie en niet in de avond / nacht / weekend en feestdagen. In de laatste situatie gaan we ervan uit dat er met een TAS 6 uitgerukt wordt.

In de dagdienstsituatie worden er tegelijk 2 TASsen gealarmeerd. Zodat er altijd voldoende materieel en personeel aanwezig is. Dt kunnen 2 maal een TAS 4 zijn of 1 TAS 4 en een TAS 6 zijn. De centralist kan altijd beslissen om middelbrand te alarmeren waarin 3 maal TAS wordt gealarmeerd met minimaal 1 TAS 6 gekoppeld.

Voorts (en dan praat ik over mijn gebied, walcheren) is het dekkingsgebied van het stadsgewest behoorlijk uitgebreid zodat de beroepseenheid direct wordt meegestuurd.

Op dit moment draaien we al zo, maar over een half jaar is er evaluatie of het allemaal werkt zoals de hoge heren bedacht hadden.  ;)
It's me!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #274 Gepost op: 29 juli 2009, 19:25:38
Dat de AC uitrukvoorstellen heeft lijkt me ook maar wat als jullie nu voor assistentie uitrukken naar een post met een TS4? Dan neem ik aan dat iedereen nu al weet wat er verwacht wordt toch?

Dat was meer mijn vraag ;)


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #275 Gepost op: 29 juli 2009, 21:22:24
Op die manier. Ik vond het al zo'n vreemde vraag. De dagdienst heeft daar al mee geoefend. Wij als vrijwilligers hebben daar minder mee te maken. Maar wat ik zo begrepen heb uit de presentatie en uitleg is de eerste bevelvoerder ter plaatse leidend. De 1 en 2 van de tweede TAS worden 3 en 4 en de 3 en 4 van de tweede TAS kunnen helpen met bijvoorbeeld het opbouwen van de waterwinning. De TAS die niet gebruikt wordt word als het ware aan de kant gezet. Blijven een chauffeur over en een bevelvoerder. Dat gaat in overleg. Zijn we niet nodig blijven ze opafstand.

Het hanght ook geheel van de situatie ter plaatse af hé ;)
It's me!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #276 Gepost op: 29 juli 2009, 21:38:16
Op die manier. Ik vond het al zo'n vreemde vraag. De dagdienst heeft daar al mee geoefend. Wij als vrijwilligers hebben daar minder mee te maken. Maar wat ik zo begrepen heb uit de presentatie en uitleg is de eerste bevelvoerder ter plaatse leidend. De 1 en 2 van de tweede TAS worden 3 en 4 en de 3 en 4 van de tweede TAS kunnen helpen met bijvoorbeeld het opbouwen van de waterwinning. De TAS die niet gebruikt wordt word als het ware aan de kant gezet. Blijven een chauffeur over en een bevelvoerder. Dat gaat in overleg. Zijn we niet nodig blijven ze opafstand.

Het hanght ook geheel van de situatie ter plaatse af hé ;)

En de TS-4 die als eerste ter plaatse is (en als de andere TS nog even op zich laat wachten), hoe is dan de inzet van de nummers 1, 2, BV en P?


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #277 Gepost op: 30 juli 2009, 17:03:25
Zoals bij een gewone inzet. Dus bijvoorbeeld heb je niet altijd 3 en 4 beschikbaar omdat ze de waterwinning opbouwen. Dus je werkt zoals je normaal met je TAS 6 zou doen. De wtaerwinning kan door de PB of door de volgende TAS.
It's me!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #278 Gepost op: 30 juli 2009, 17:09:18
Zoals bij een gewone inzet. Dus bijvoorbeeld heb je niet altijd 3 en 4 beschikbaar omdat ze de waterwinning opbouwen. Dus je werkt zoals je normaal met je TAS 6 zou doen. De wtaerwinning kan door de PB of door de volgende TAS.

Er wordt door geen terughoudendheid voorgeschreven mbt de binnenaanval?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #279 Gepost op: 31 juli 2009, 10:23:33
Citaat
Met dit nieuwe dekkingsplan zijn zowel de brandweer als de Gezamenlijke Meldkamer Zeeland beter in staat vraag en aanbod op elkaar af te stemmen, zodat de burger een kwalitatief goede, snelle en veilige dienstverlening geboden kan worden.

Ik ben trouwens benieuwd wat men als referentiepunt heeft genomen?

Als je dit vergelijkt met andere regio's denk ik dat men in Zeeland aardig heeft moeten inleveren op kwaliteit, snelheid en veiligheid? Natuurlijk is iets beter als niets maar kwaliteit bij een eerste inzet met een TS4? Snelheid als je moet wachten op een TS6 of veiligheid met een TS4?