Tja Peter, het brandweervak zit vol met dilemma's. Ik geef toe hoe meer men alle regeltjes en wetjes dicht gaat timmeren het er voor de uitvoering van onze taak beslist niet makkelijker op wordt
Jaap
Jaap,
Ik ben blij dat je zelf ook inziet dat alles vol met regels niet meer werkbaar is.
Met alle voorbeelden die er zijn gegeven over de meldingen die er geweest zijn en wat er nu precies wel of niet gedaan moet worden wil ik nog even zeggen dat we volgens mij allemaal bij de brandweer zitten om iets mee te maken en iets voor de medeburgers te kunnen doen? En natuurlijk hoort hier een stukje spanning en risico bij. Het is toch zo dat als er ergens een brand is dat iedereen weggaat en er zo'n rode wagen met blauwe lampen en een sirene op (want dan zijn we er lekker snel) die komen er naar toe??!?!?!?!
Voor diegene die niet zonder bevelvoerder uitrukken naar een kleine melding mogen ze dit niet van de commandant omdat hij te weinig vertrouwen in deze mensen heeft of wat is daar de reden van?
Ik hoop ook niet dat er nog een keer iets van zo'n omvang gebeurt met die afloop waar maar een kleine bezetting naar toe is.
Maar ik moet Shave toch ook gelijk geven dat als je een paar weken met ons meedraait je er misschien toch wel anders over gaat denken.
Enne gezeik is in mijn ogen toch nog wel iets anders. Dit is gewoon ervaringen en meningen uitwisselen.
Discussie kan nog lang en met allerlei voorbeelden aangehaald worden maar ik ben van mening en zo staat het ook op papier dat voor een KLEINE uitruk bij ons zeker niet met 6 personen uitgerukt hoeft te worden.
hierbij wil ik nog wel even vermelden dat het over KLEINE meldingen gaat.