Alexander, naar aanleiding van jouw bijdrage, wordt door mij wederom aangegeven dat er een onderkende ontwikkeling plaats gaat vinden, n.l het onderbrengen bijv een verbindingsvoertuig (vc-2) bij een vrijwillig korps van de regio en dan na enige tijd ook de cowa-bak + haakarmwagen van de beroepspost naar het desbetreffende vrijwillige korps te doen verplaatsen in het kader van het voertuig herindelingsplan.
Hetgeen betekent dat die vrijwilligers nu regiobreed worden ingezet als er een vc en/of cowa noodzakelijk wordt geacht.
Derhalve komt nu ook tersprake wie bepaald de inzet van een vrijwilliger uit korps A in plaats B en dan ook nog niet geheel bekend met de plaatselijke omstandigheden is, hetgeen inhoud dat de papieren of digitale informatie, geheel up-to-date moet zijn, teneinde te kunnen functioneren bij een incident, waarbij een volledig zelfstandig opererende verbindings-eenheid noodzakelijk wordt geacht door de terplaatse aanwezige Off van dienst.
Reden van deze herverdeling is het verminderen van de beroepsbezetting van de 24 uurs-dienst. maar kan naar mijn mening niet ten kosten van die vrijwilliger zijn, Daarnaast wie draait op voor de kosten van de specialisatie van de bezetting, hetgeen in aantal altijd meer moeten zijn omdat het vrijwilligers zijn, en deze niet altijd, door bedrijfsomstandigheden, inzetbaar: In het totaal kan ik geen kostenbesparing zien of ontdekken.