Beademingsapparaat

Auteur Topic: Beademingsapparaat  (gelezen 3045 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Gepost op: 27 mei 2004, 20:21:42
hallo iedereen,

Binnen onze dienst willen we nieuwe beademingsapparaten aan gaan schaffen, onze huidige beademingsapparaten zijn zeer oud en kunnen enkele volumegestuurd beademen.  Dit brengt mij bij mijn vraag.

Welke apparaten worden er zowel in den lande gebruikt, en indien mogelijk zou ik graag weten waarom er voor het specifieke apparaat gekozen is.
Tevens vindt ik het belangrijk om te weten hoe de service van de leverancier is en of service contracten mogelijk zijn en of ze in de praktijk ook echt service bieden.

Graag reactie

Paul

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2004, 01:30:24
Hoi, De GGD Den Haag gebruikt de ParaPac van de firma Pneupac, het Teugvolume en ademfrequentie en beademingsdrukalarm zijn er op in te stellen, verder keuze tussen 50 / 100% O2, kinderen zijn er ook mee te beademen ( behalve neonaten) Het is een robuust en niet te groot apparaat dat op een draagsysteem is gemonteerd, met aansluiting voor op centrale O2 cilinders van de auto en er zit een flowmeter op waarop een zuurstofslang voor ballonbeademing is aan te sluiten. Het apparaat wordt geleverd door VDP in Nieuwegein, goede service, jaarlijkse keuringen van apparaat en bij storingen snelle hulp, grote firma dus ook 24uurs en weekendservice mogelijk bij servicecontract. www.vdpmedical.nl  In praktijk goede resultaten en handzaam bij IC-overplaatsingen en reanimaties.

succes met offertes en de aanbesteding  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2004, 16:15:52
Dank voor de reactie joffry,
Ik zal me eens in het apparaat gaan verdiepen.

Zelf heb ik wel interesse in de oxylog 2000 en 3000, zijn er diensten die daar mee werken???

Paul

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2004, 23:59:10
Het  is trouwens de Parapac van de Firma Pneupac die door De GGD Den Haag wordt gebruikt en niet de Rescuepac zoals ik eerder meldde, suc6 bij het zoeken, Joffry
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

jeroen

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2004, 21:00:49
Ook Zeeland gebruikt de Parapaq en wel de 200D.
Zeer mooi en gebruiksvriendelijk.

Wat betreft de Oxylog 2000 3n 3000. Veel te uitgebreid voor de ambulancehulpverlening. Zeeland heeft 2 Oxylog 2000 in gebruik. Negen van de tien opties worden nooit gebruikt.
Zonde van je centen.

Paul

• Forum gebruiker
    • ambupleeg
Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2004, 22:15:08
Citaat
Wat betreft de Oxylog 2000 3n 3000. Veel te uitgebreid voor de ambulancehulpverlening. Zeeland heeft 2 Oxylog 2000 in gebruik. Negen van de tien opties worden nooit gebruikt.
Zonde van je centen.  

tsja...blijf natuurlijk een ic pleeg en die willen nu eenmaal kunnen sleutelen aan de (beademings)knoppen.
Dank voor je reactie Jeroen