Ethische kwaliteiten journalisten: Slachtoffers in ziekenhuis benaderen

Auteur Topic: Ethische kwaliteiten journalisten: Slachtoffers in ziekenhuis benaderen  (gelezen 13033 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik zit met open mond te kijken naar de abnormale reacties die hier net geplaatst zijn... Bedenk ook eens even dat jullie mijn stem niet kunnen horen op het moment dat je zo'n bericht leest en je dus de tonatie niet meekrijgt. Bedenk dan ook gelijk dat ik het wel anders kan bedoelen dan dat je interpreteert... Misschien heb ik wel niet alle details meegekregen?

Ik doe niet alsof het niets is dat hij zijn ouders en broertje is verloren, dat wist ik namelijk niet eens precies. Ik dacht dat ik had gelezen dat deze Ruben helemaal geen familie meer had, maar dat leek me vrij onwaarschijnlijk.

Moeten wij ons allemaal in jou verplaatsen of moet jij je inlezen voordat je een reactie plaatst?  ::) ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik zit met open mond te kijken naar de abnormale reacties die hier net geplaatst zijn...

Ik denk dat ook veel mensen met open mond naar jouw reactie hebben gekeken...en vervolgens driftig op hun toetsenbord zitten te hengsten. En terecht.  ;)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Moeten wij ons allemaal in jou verplaatsen of moet jij je inlezen voordat je een reactie plaatst?  ::) ::)

Is toch vrij normaal, dat je je even in een ander verplaatst om te zien hoe hij/zij erover kan denken? ;) Bovendien stel ik gewoon een vraag hoor...
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Dat antwoord staat gewoon in het artikel hoor..

Dan vraag ik me ook weer af tot in hoeverre het nou echt de ''fout'' van de Telegraaf is en niet die van de arts..

Kun jij me dan vertellen Tim, zou jij als arts je telefoon geven als je hoort dat iemand van een krant in nederland is ???


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Hè, wat een gezeur komt er hier weer van.

Even duidelijkheid scheppen: De fout lag m.i. aan de kant van de poster (ik) en de lezers/reageerders, gezien de manier waarop iets geschreven werd en de manier waarop dat geïnterpreteerd werd. Het is niet mijn bedoeling geweest om het kwetsend te schrijven, dat was inmiddels hopelijk wel duidelijk. Wel moet ik zeggen dat ik érg schrik van alle negatieve reacties die erop af komen, terwijl ik naar mijn weten gewoon een vraag stelde.

Zullen we het hierbij laten? Blijft het topic nog een beetje schoon...
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Is toch vrij normaal, dat je je even in een ander verplaatst om te zien hoe hij/zij erover kan denken? ;) Bovendien stel ik gewoon een vraag hoor...
Tuurlijk... De hele wereld draait om jou... ;) Omdat ik dubbel tikken onzin vind zou ik graag het volgende citaat nog een keer gebruiken:

Onder welke steen heb jij gelegen???  :-X

Met als toevoeging: vandaag...


Lees je voortaan eerst ff in voordat je een reactie plaatst...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Is toch vrij normaal, dat je je even in een ander verplaatst om te zien hoe hij/zij erover kan denken? ;) Bovendien stel ik gewoon een vraag hoor...

Zonder je ingelezen te hebben. Dat komt bot en een beetje lomp over.

Hè, wat een gezeur komt er hier weer van.

Niet zo afwimpelen, excuses maken en weer back on topic!


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Kun jij me dan vertellen Tim, zou jij als arts je telefoon geven als je hoort dat iemand van een krant in nederland is ???

Vanwaar deze vraag?

Maar nee, ik zou die uberhaupt niet eens te woord staan of in mijn OK/IC laten filmen.. Laat ze alles maar via de officiële weg uitvogelen..


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ik zit met open mond te kijken naar de abnormale reacties die hier net geplaatst zijn... Bedenk ook eens even dat jullie mijn stem niet kunnen horen op het moment dat je zo'n bericht leest en je dus de tonatie niet meekrijgt. Bedenk dan ook gelijk dat ik het wel anders kan bedoelen dan dat je interpreteert... Misschien heb ik wel niet alle details meegekregen?

Ik doe niet alsof het niets is dat hij zijn ouders en broertje is verloren, dat wist ik namelijk niet eens precies. Ik dacht dat ik had gelezen dat deze Ruben helemaal geen familie meer had, maar dat leek me vrij onwaarschijnlijk.

Als dit zo zou zijn, zou deze jongen niet alleen vliegen op deze manier !!!
Daar zijn bepaalde regels voor !!!


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Als dit zo zou zijn, zou deze jongen niet alleen vliegen op deze manier !!!
Daar zijn bepaalde regels voor !!!

Je kan je natuurlijk ook op de verkeerde manier inlezen ::).. Er wordt natuurlijk bedoeld ná het incident..