Grote brand in bedrijfspand Naarden
In de nacht van maandag op dinsdag heeft een grote uitslaande brand gewoed in een bedrijfspand van een voormalig cateringbedrijf aan de Amsterdamsestraatweg in Naarden.
Bij de brand zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen. Wel zijn er zwartgeblakerde gipsdeeltjes verspreid tot in Bussum, maar die zijn onschadelijk. De grotere delen op de openbare weg zullen door de gemeente worden opgeruimd. Particulieren kunnen de gipsdeeltje zelf opvegen en in de afvalbak doen.
Er zijn geen gewonden gevallen en naastgelegen panden zijn behouden gebleven. De brandweer laat het pand gecontroleerd uitbranden. De Amsterdamsestraatweg blijft daarom dinsdagochtend nog afgesloten.
RTVNH
"bij de brand zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen" - dit lijkt me weer dichterlijke vrijheid - voor de zoveelste keer. Ik kan me niet voorstellen dat mijn dienstdoende collega dit heeft gezegd. Zelfs toen ik 's morgens over de A1 richting Amsterdam reed, was de stank ter hoogte van de parkeerplaats van Bussum nog bijzonder penetrant, en dat is beslist niet omdat er niets bijzonders in de rook zat.