Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden

Auteur Topic: Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden  (gelezen 80363 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

centralist83

  • Brandweer Centralist
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
  • Waar het mis gaat sturen wij..
Bij de 'oude' meldkamers had je alles naast je zitten als brandweer.
Dat met een reden,o.a voor het meeluisteren en regelen/bellen van de bruggen en mmt,
 of andere diensten als het even te druk was bij de ambu zijde.
verder erg clean zal wel wennen zijn om daar 8 uur te zitten.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Nog een paar foto's van buitenaf:





RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616

VR Hollands Midden @VRHM
De voorzitters van de Veiligheidsregio's Haaglanden en Hollands Midden openen de nieuwe meldkamer De Yp twitpic.com/cwslxx
twitpic.com/cwsmgj Voorzitter VRHM Henri Lenferink opent samen met collega Van Aartsen nieuwe meldkamer De Yp
12:50pm · 12 Jun 13


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: richard1074 link=msg=1136728 date=1362845211
Zijn er trouwens nog wijzigingen bij de politie (bureaunummers etc) de laatste paar jaar ? Ik heb al lange tijd de scanner niet meer kunnen gebruiken dus dat vroeg ik me af. Is er nog iets bekend over wijzigingen in de toekomst op dit vlak ?
Het is wat aan de late kant, maar beter laat dan nooit. De laatste jaren is er volgens mij vrij weinig veranderd in de Haaglandsche roepnummering. Ja, de hondenbrigade is van 0061 (volgens mij) naar 201, 202 enzo gegaan. Voor wat betreft de basisteams en districten in de Eenheid Den Haag gaat het als volgt worden (maar dat zal nog wel heeeel lang duren vermoed ik), waarbij ik tussen haakjes de vermoedelijke bureanummering heb aangegeven:

Districten:
A Den Haag Centrum (10)
B Den Haag West (20)
C Den Haag Zuid (30)
D Zoetermeer - Leidschendam/Voorburg (40)
E Westland - Delft (50)
F Leiden - Bollenstreek (60)
G Alphen aan den Rijn - Gouda (70)

Basisteams:

A1 Jan Hendrikstraat (11, voorheen 12) (het huidige bureau 11 Karnebeek komt te vervallen; dat is nu al in de weekenden en avonden/nachten het geval)
A2 De Heemstraat (12, voorheen 13)
A3 Hoefkade (13, voorheen 14)
B1 Overbosch (21, ongewijzigd)
B2 Loosduinen (22, voorheen 34)
B3 Scheveningen (23, voorheen 22)
B4 Segbroek (24, ongewijzigd)
C1 Laak (31, ongewijzigd)
C2 Beresteinlaan (32, ongewijzigd)
C3 Zuiderpark (33, ongewijzigd)
C4 Leidschenveen-Ypenburg (34, voorheen 35)
D1 Zoetermeer (41, voorheen 51)
D2 Leidschendam-Voorburg (42, voorheen 73)
D3 Wassenaar (43, voorheen 71)
D4 Pijnacker-Nootdorp (44, voorheen 83)
E1 Rijswijk (51, voorheen 61)
E2 Westland (52, voorheen 63)
E3 Delft (53, voorheen 81)
F1 Bollenstreek Noord (61)
F2 Katwijk (62)
F3 Noordwijk (63)
F4 Leiden Noord (64)
F5 Leiden Zuid (65)
F6 Leiden Midden (66)
G1 Alphen aan den Rijn (71)
G2 Kaag en Braassem (72)
G3 Gouda (73)
G4 Waddinxveen / Zuidplas (74)
G5 Krimpenerwaard (75)
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Enrique link=msg=1194263 date=1377178364
Voor wat betreft de basisteams en districten in de Eenheid Den Haag gaat het als volgt worden (maar dat zal nog wel heeeel lang duren vermoed ik), waarbij ik tussen haakjes de vermoedelijke bureanummering heb aangegeven:

Betekent dit ook dat er al een nationaal roepnummerplan is dan? Ik had begrepen dat ze landelijk gaan verzinnen hoe de roepnummers te organiseren (zou eens tijd worden ook), maar daar heb ik nog niets over gehoord verder.

Er blijven zo overigens maar weinig reeksen (80, 90, 00) over voor landelijke en regionale diensten trouwens (DROS, DRR, staf en ondersteuning).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Maarten link=msg=1194876 date=1377352312
Betekent dit ook dat er al een nationaal roepnummerplan is dan? Ik had begrepen dat ze landelijk gaan verzinnen hoe de roepnummers te organiseren (zou eens tijd worden ook), maar daar heb ik nog niets over gehoord verder.

Er blijven zo overigens maar weinig reeksen (80, 90, 00) over voor landelijke en regionale diensten trouwens (DROS, DRR, staf en ondersteuning).
Of ze doen zoals bij de Heli's, een NATO letter voor de nummering voor de landelijke eenheden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1194879 date=1377353564
Of ze doen zoals bij de Heli's, een NATO letter voor de nummering voor de landelijke eenheden.

Dat lijkt me niet handig, omdat die letters al bij GBO regelingen worden gebruikt. Tenzij je het toepast per functionaliteit, bijv. dat je hondengeleiders in de normale omstandigheden ook een Oscar XX roepnaam geeft, beredenen een Papa XX roepnaam, enzovoort. Of bedoelde je dat?

In ieder geval kunnen we wat mij betreft wel meer doen met letter / cijfer combinaties dan nu gebeurt. Dat is eigenlijk veel makkelijker te onthouden, zoals je ook ziet bij de Rotterdamse brandweer.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Maarten link=msg=1194886 date=1377355047
Dat lijkt me niet handig, omdat die letters al bij GBO regelingen worden gebruikt. Tenzij je het toepast per functionaliteit, bijv. dat je hondengeleiders in de normale omstandigheden ook een Oscar XX roepnaam geeft, beredenen een Papa XX roepnaam, enzovoort. Of bedoelde je dat?

In ieder geval kunnen we wat mij betreft wel meer doen met letter / cijfer combinaties dan nu gebeurt. Dat is eigenlijk veel makkelijker te onthouden, zoals je ook ziet bij de Rotterdamse brandweer.
Ja zo bedoelde ik dat inderdaad. Dus dan houd je de Zulu voor de heli, net als de Oscar en Pappa. En voor de overige diensten (AT, LE etc) zou je dan mijns ziens voor de landelijke/regio overschrijdende eenheden kunnen uitvoeren met: Letter (functie), cijfer (regio waar deze eenheid werkt), cijfer(s) (startnummer van eenheid).

Dus dan zou je voor een hondengeleider van eenheid Haaglanden een volgende code krijgen, Oscar 61.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: Maarten link=msg=1194876 date=1377352312
Betekent dit ook dat er al een nationaal roepnummerplan is dan? Ik had begrepen dat ze landelijk gaan verzinnen hoe de roepnummers te organiseren (zou eens tijd worden ook), maar daar heb ik nog niets over gehoord verder.

Er blijven zo overigens maar weinig reeksen (80, 90, 00) over voor landelijke en regionale diensten trouwens (DROS, DRR, staf en ondersteuning).
Ik heb geen flauw idee. Ik krijg alleen maar een A4-tje op mn bureau gepl...deponeerd met daarop de nieuwe districten en basisteams en bijbehorende nummering....  ::)
greetz,  Enrique


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Dank voor de info, maar betekent dit dus dat er nog niet volgens de "nieuwe methode"gewerkt wordt (districten/basisteams) ? Als buitenstaander hoor je niet zoveel over die hele reorganisatie namenlijk. Dat duurt dus nog wel even ?