Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden

Auteur Topic: Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden  (gelezen 80427 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Snap ik nog steeds niet wat een OVD moet bij een binnenbrand als er maar 1 TS gaat rijden, want dan zou je op alle vlakken er vanuit moeten gaan totdat de 1 TS opgeeft dat hij gaat opschalen op voorhand of ter plaatsen, want dat laatste is volgens mij waar men vanuit gaat?
Het lijkt mij de bedoeling dat de OVD voor minder meldingen gaat rijden?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Breathe link=msg=1218387 date=1383943854
Snap ik nog steeds niet wat een OVD moet bij een binnenbrand als er maar 1 TS gaat rijden, want dan zou je op alle vlakken er vanuit moeten gaan totdat de 1 TS opgeeft dat hij gaat opschalen op voorhand of ter plaatsen, want dat laatste is volgens mij waar men vanuit gaat?
Het lijkt mij de bedoeling dat de OVD voor minder meldingen gaat rijden?

Daar heb je ook wel weer een sterk punt. Ik denk een beetje in "binnenbrand is 2x TS" dus "binnenbrand is OvD". Maar als Haaglanden dat uiteindelijk los gaat laten dan zal er voor een OvD ook weinig veranderen. Dus, de tijd zal het ons leren :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
p2kflex
21:05:19 10-11-13GROUP-1P 1 Gebouwbrand woning (schoorsteen) Madernarode ZTR 9591 9632 5250
1500004BRW Haaglanden (Monitorcode)
1500050BRW Haaglanden (OvD)
1500051BRW Haaglanden (ROvD-1 - Info)
1500391BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart  - Kazernealarm)
1500526BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart  - Lichtkrant)


Nou, daar heb je je ene, enkele TS :)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: Haageneesch link=msg=1217153 date=1383584633
Die aanpassingen betreffen de verwijdering van de postcode, bij de brandweer wordt PRIO (1/2) afgekort naar P (1/2). B1 meldingen zijn b-meldingen voor de ambulance (ALS), B2 meldingen zijn b-meldingen voor de zorgambulance. (BLS)

Verder hebben alle 2-letterige afkortingen voor plaatsnamen in Haaglanden plaatsgemaakt voor 3-letterige plaatsnaamafkortingen (scrabble!)

Overzicht nieuwe afkortingen plaatsnamen:

DHG (Den Haag)
VBG (Voorburg)
RIJ (Rijswijk) of RIJK (Rijswijk)
ZTR (Zoetermeer
WSR (Wassenaar)
LSM (Leidschendam)
NAW (Naaldwijk)
DLT (Delft)
MNR (Monster)
NDP (Nootdorp)
WTN (Wateringen)
DHN (Den Hoorn)
PAR (Pijnacker)
MSS (Maassluis)
GVE ('s Gravenzande)

Nog onbekend:
Schipluiden
Maasland
Honselersdijk
Maasdijk
De Lier

RIJK=Rijswijk?  RWK is logischer gezien het gebruik van eerste , middelste en laatste medeklinker. LSM=Leidschendam  ?? LSD was hilarischer geweest, alhowel het gebruik van dat middel in LSM nauwelijks voor schijnt te komen  ;-)
PAR=Pijnacker is inconsequent, met de klinker in t midden, PNR is logischer.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1220032 date=1384450874
RIJK=Rijswijk?  RWK is logischer gezien het gebruik van eerste , middelste en laatste medeklinker.  ;-)


p2kflex
14:10:41 13-11-13GROUP-1P 1 PAC brandmelding (VK: 16) About Hair Schoolstraat 53 RIJK 9630
1500161BRW Haaglanden (Rijswijk) (Kazernealarm)
1500523BRW Haaglanden (Rijswijk) (Lichtkrant)
1500004BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Voertuignavigatie)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1220032 date=1384450874
RIJK=Rijswijk?  RWK is logischer gezien het gebruik van eerste , middelste en laatste medeklinker. LSM=Leidschendam  ?? LSD was hilarischer geweest, alhowel het gebruik van dat middel in LSM nauwelijks voor schijnt te komen  ;-)
PAR=Pijnacker is inconsequent, met de klinker in t midden, PNR is logischer.
Eh, ik heb het niet bedacht! :)

Houd er wel rekening mee: De afkortingen in Hollands Midden en Haaglanden worden (ooit) door 1 meldkamer gebruikt. RWK voor Rijswijk (HGL) gebruiken betekent dat Reeuwijk (HM) een nieuwe afkorting nodig heeft. Als je kijkt naar de tabel met nieuwe en oude afkortingen is er 'weinig' verandert; bij de meeste afko's is er maar 1 letter bijgeplakt.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ja bedenk ff dat de afkorting RWK voor Reeuwijk al jaren gebruikt wordt dus is het logischer dat Rijswijk een nieuwe afkorting krijgt. Ff niet de wereld omdraaien.

Citaat van: Haageneesch link=msg=1220046 date=1384452243
Eh, ik heb het niet bedacht! :)

Houd er wel rekening mee: De afkortingen in Hollands Midden en Haaglanden worden (ooit) door 1 meldkamer gebruikt. RWK voor Rijswijk (HGL) gebruiken betekent dat Reeuwijk (HM) een nieuwe afkorting nodig heeft. Als je kijkt naar de tabel met nieuwe en oude afkortingen is er 'weinig' verandert; bij de meeste afko's is er maar 1 letter bijgeplakt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1220055 date=1384452825
Ja bedenk ff dat de afkorting RWK voor Reeuwijk al jaren gebruikt wordt dus is het logischer dat Rijswijk een nieuwe afkorting krijgt. Ff niet de wereld omdraaien.
Dat zeg ik, toch?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1220055 date=1384452825
Ja bedenk ff dat de afkorting RWK voor Reeuwijk al jaren gebruikt wordt dus is het logischer dat Rijswijk een nieuwe afkorting krijgt. Ff niet de wereld omdraaien.

Dat mag best wat vriendelijker tegen iemand die er waarschijnlijk totaal niet bij stil stond dat RWK al voor Reeuwijk werd gebruikt. Dat laat niet onverlet dat RIJK echt nergens op slaat. Waarom ineens 4-letters, maak er dan RSK van of RSW. Volgens mij zijn er veel situaties waarin meer gebruikelijke afkortingen worden gebruikt zoals PNK voor Pijnacker, DFT voor Delft, ZTM (of ZMR) voor Zoetermeer enzovoorts. Maargoed, er zal vast over nagedacht zijn :)


mrveurope

  • HV geďnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69