Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden

Auteur Topic: Gemeenschappelijke Meldkamer GMK 'De Yp' veiligheidsregio’s Haaglanden én Hollands Midden  (gelezen 80422 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Citaat van: Venture link=msg=1287581 date=1407296214
Ik heb al een aantal keer voorbij horen komen dat de Yp model is voor de andere 9 grote meldkamers die nog moeten komen. Heeft iemand daar meer informatie over? Ik kan het namelijk nergens terugvinden.

Volgens mij is de techniek idd model voor alle andere meldkamers. Dit betekend de technische voornamelijk virtuele infra structuur voor alle ICT systemen etc.

Kwa ontwerp van de meldkamer is het natuurlijk vooral afhankelijk van de beschikbare ruimte. Al hoop ik dat ze nu wat hebben geleerd dat grote hoge ruimtes niet werken voor een meldkamer (zie je Yp en Noord Nederland). Geluid gaat zingen door de ruimte heen en dat is iets wat je niet wilt hebben.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Okay, thanx voor de reacties, ik heb er nog niet rond kunnen kijken dus nog geen ervaring met de ruimte maar het ziet er wel mooi en netjes uit.


stuiterbal

  • Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Citaat van: Venture link=msg=1287581 date=1407296214
Ik heb al een aantal keer voorbij horen komen dat de Yp model is voor de andere 9 grote meldkamers die nog moeten komen. Heeft iemand daar meer informatie over? Ik kan het namelijk nergens terugvinden.

Als ze dit echt van plan zijn is wel te hopen dat ze het beter gaan voorbereiden..... er zijn echt maar weinig dingen die meteen goed werkte en nog steeds zijn een hoop systemen "onbetrouwbaar" zijn. Zelfs parkeren voor de werknemers hebben ze daar niet goed geregeld 098uo 098uo


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622

Zolang er maar goede koffie is O0


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Koffie is beter dan bij ons ;) Maar wij hebben weer beter parkeren, wat een ellende daar.. rampzalig..


stuiterbal

  • Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Geen idee hoe de koffie is ;)  Ik ben er zelf (gelukkig) nog nooit geweest maar er schijnt een heel goed restaurant te zijn....


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Tja als bevelvoerder merk ik weinig van de overgang naar de Yp. Alleen heb ik wel begrepen dat men de wateroverlast van vorige week maandag niet aan kon. Voor sommige kazernes heeft het een half uur geduurd voordat er gealarmeerd werd op verzoek van ploegchefs.

Citaat van: Venture link=msg=1287581 date=1407296214
Ik heb al een aantal keer voorbij horen komen dat de Yp model is voor de andere 9 grote meldkamers die nog moeten komen. Heeft iemand daar meer informatie over? Ik kan het namelijk nergens terugvinden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: stuiterbal link=msg=1287724 date=1407346071
Geen idee hoe de koffie is ;)  Ik ben er zelf (gelukkig) nog nooit geweest maar er schijnt een heel goed restaurant te zijn....

Hoezo gelukkig?? De Yp heeft idd een prima restaurant, al gaat ook die op de schop.  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


stuiterbal

  • Ambulancesjouwfeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54


De meldkamer hollands midden was gezelliger. Daar werkte de systemen ook gewoon en was er parkeerplek ;) geen restaurant maar goede koffie :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
p2kflex
10:53:20 20-02-15 ALPHA A1 De Yp Katschiplaan 10 DHG 2496ZN : Vtg: 15110 Ritnr: 29338
1520010CPA Haaglanden (Ambulance 110)
p2kflex
10:54:32 20-02-15GROUP-1P 1 Stank (Soort lucht: vreemd) (VK: 18) De Yp Katschiplaan 10 DHG 7430
1500004BRW Haaglanden (Monitorcode)
1500149BRW Haaglanden (Den-Haag-Leidschenveen)


Uh oh...