GRIP 1 Zeer Grote Brand militaire oefenterrein Leusderheide - Leusden 19-05-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote Brand militaire oefenterrein Leusderheide - Leusden 19-05-2010  (gelezen 10874 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
IBL Leusden wat is dat ? iemand een foto van dit voertuig ?


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
48 ha bos/heidebrand in twee uurtjes uit krijgen vind ik toch een knappe prestatie...
CN NRK


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
48 ha bos/heidebrand in twee uurtjes uit krijgen vind ik toch een knappe prestatie...

Het overgrote deel was heide en een heideplantje brand erg kort kan ik uit ervaring zeggen ;) Dus de vuurstrook is ook erg smal maar wel breed en daarmee lastig te bestrijden. Daarbij de harde wind zorgt er al een groot een snel gebied schade oploopt door de brand maar er brand niet 48ha tegelijk hoor!


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
48 ha bos/heidebrand in twee uurtjes uit krijgen vind ik toch een knappe prestatie...

Dit is het gevolg van snel,voldoende slagkracht ter plaatse kunnen brengen,kunnen ze in NHN nog wat van leren  O0
Bij natuurbranden is het van belang dat je z.s.m. veel slagkracht ter plaatse hebt.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
IBL Leusden wat is dat ? iemand een foto van dit voertuig ?

IBL is de bedrijfsbrandweer van het defensiecomplex IBL wat tegenover de leusderhei zit.
Vroeger was dit de Mechanische Centrale Werkplaats (MVW Leusden) maar hele volksstammen kennen het nog als "de tankwerkplaats". Een redelijk fanatieke ploeg met goed matrieel die ook regelmatig oefend.
Inherrent aan de plek waar ze e.e.a. natuurlijk z.s.m. uit moeten krijgen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Rimu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
IBL Leusden wat is dat ? iemand een foto van dit voertuig ?

IBL= Instandhoudings Bedrijf Landsystemen of wel het oude MCW = Mechanische Centrale Werkplaats of voor de ouderen/dienstplichtigen de oude Tankwerkplaats, we hebben het hier dus over een Defensie object met bedrijfsbrandweer die van oudsher als eerste op schietkamp Leusderheide werd ingezet, de brand is dan ook tegenover dit defensie object.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
filmpje van de 112persgroep: Door Stefan de Vogel,

Grote natuurbrand Leusderheide
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Rimu

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
00:00:40 20-05-10GROUP-1PCDT graag opkomen voor een GRIP 50
0706777BRW Utrechtse Heuvelrug (Commandant)
0706830BRW Utrechtse Heuvelrug (Driebergen) (Blusploeg 1)
0706831BRW Utrechtse Heuvelrug (Driebergen) (Blusploeg 2)
0706832BRW Utrechtse Heuvelrug (Driebergen) (plv. Commandant)
0706835BRW Utrechtse Heuvelrug (Driebergen) (Korpsalarm)


Overdrijven is ook een vak  :)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
en dan deze nog dit zou volgens een andere fotograaf de dienstauto zijn van de commandant Bilthoven e.o.

Kan ook wel kloppen aangezien er een bordje achter de ruit zit geplakt van brandweer