Dat probleem van het eerste systeem wat je noemt moet in mijn ogen vrij gemakkelijk te ondervangen zijn door middel van een extra kapje oid. wat het slangetje beschermt. Onlangs heb ik een dergelijk systeem met een stukje kippengaas (tijdelijk) struikproof gemaakt, dus bijvoorbeeld een Ziegler zal dat zeer zeker ook kunnen bij het verzorgen van de opbouw.
Het tweede door u genoemde systeem is inderdaad wat prijzig, tenzij het af-fabriek geleverd wordt. Onder andere Ginaf levert dit vrij goedkoop, en wat is dan een investering van een paar duizend euro als het alternatief is dat je met je ts vast komt te staan in een zandpad?
Hoe wil je dat struikproof maken aangezien het slangetje van wielkast eerst naar de naaf loopt en vandaar naar het ventiel van de band het probleem is meestal de aansluiting van de slang welke vanaf boven komt bij de wielnaaf en dit stuk is m.i. moeilijk struikproof te maken i.v.m. dat de
Het vast komen zitten,komt weinig voor,aangezien de voertuigen voor de inzet de bandenspanning verlagen,tijdens de inzet rijden ze maar kleine stukken op de verharde weg,waardoor ze bandenspanning niet meer hoeven te verhogen,na de inzet word de bandenspanning weer op wegspanning gebracht.
Foto van het systeem wat ik bedoel
bron
www.henri-langens.com