Wonen in je werkgebied als agent?

Auteur Topic: Wonen in je werkgebied als agent?  (gelezen 13351 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 23 mei 2010, 13:05:56
Laten we vooral proberen deze duscussie niet te richten op 'de Marokkanen' en houd het even op rotjeugd die de heersende normen en waarden wat lager in het vaandel hebben dan gebruikelijk. Komt de kwaliteit van dit forum ook ten goede.

Volgens mij benoem ik alleen de feiten. Ik denk dat als je aan de collega's vraagt door welke jeugd hun dan in prive tijd lastig gevallen worden dat het in meer dan 90% van de gevallen gaat om de Marokkaanse jeugd. Vaststaand feit dat de Marokkaanse jeugd procentueel veel vaker contact heeft met politie/justitie. Denk dat we juist hier op het forum ons bij de feiten moeten houden en geen zaken moeten bagataliseren of juist aandikken.
Mijn mening en ervaring is nou eenmaal gewoon dat ik voor geen goud in mijn eigen werkgebied wil werken om de Marokkaanse jeugd in de wijk. Prachtig om met die gasten te werken en contact met ze te hebben tijdens je werk maar in prive tijd, nee.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 23 mei 2010, 15:39:52
En ook ik woon niet waar ik werk. Want dan zou ik in de slechtste wijk van Nederland wonen(Vogelaar lijst, Kollenkit in Bos en Lommer staat op 1).  De reden die door andere collega's zijn genoemd gelden ook voor mij.

gr
Mike

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 23 mei 2010, 19:59:54
En ook ik woon niet waar ik werk. Want dan zou ik in de slechtste wijk van Nederland wonen(Vogelaar lijst, Kollenkit in Bos en Lommer staat op 1).  De reden die door andere collega's zijn genoemd gelden ook voor mij.

:'(  :-[  :'(
Mike begrijpt het wel.......

Ik woon zelf 20 min fietsen vanaf mijn bureau, vind het allemaal prima, heb geen auto die ze kunnen bekrassen en mijn fiets staat veilig.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 23 mei 2010, 22:11:53
:'(  :-[  :'(
Mike begrijpt het wel.......

Ik woon zelf 20 min fietsen vanaf mijn bureau, vind het allemaal prima, heb geen auto die ze kunnen bekrassen en mijn fiets staat veilig.
Hahaha, ja zo kan het ook.
Nee maar even terug komende op eerdere reacties. In de ene plaats kan het beter dan de andere. Als ik zie met wat voor gasten collega's hier in mijn woonplaats te maken hebben tijdens de weekendnachten....die wil ik gewoon niet zien als ik met vrienden/familie etc. door de stad loop. En misschien gebeurt er wel helemaal niks, je weet het niet maar het kan maar niet die ene keer zijn.

En over de slager, bakker etc. Ik ken echt niemand die het telefoonnummer van de bakker heeft en mocht hij er last van hebben kan hij/zij gewoon de stekker eruit trekken. Dat gaat wat moeilijker als je probeert boodschappen te doen of gewoon je privéleven te leven.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 23 mei 2010, 22:21:05
Bij de 1 gaat het goed, bij de ander niet.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,34688.0.html

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #25 Gepost op: 23 mei 2010, 23:22:58
Lijkt mij niet prettig om te wonen in het gebied waar ik werk... Er staan dan ook nog steeds geen huizen op de A10  :D

Maar serieus, ik heb in het verleden gewerkt in het wijkteam grenzend aan mijn woonplaats en dat vond ik al te dichtbij. Je leunt ook aan bij naburige wijkteams en dan kan je toch in rare situaties tijdens het werk komen (Melding winkeldiefstal; Hé buurvrouw, u hier!) of buiten het werk om: Oh, is dat jouw dochtertje, uitgesproken door de Harde Kern Jongere/veelpleger die je tegenkomt tijdens het boodschappen doen.

Maar om het even in perspectief te zetten: Toen ik werkte in de binnenstad kwam ik tijdens het winkelenin de stad met vriendin en dochter een mij zeer bekende junk tegen. Had hem regelmatig aangehouden voor signaleringen. Bij het zien groette hij me enthousiast (dag beambte, vrije dag?). Hij gaf mijn vriendin een hand en zei: "Uw man is een goede agent, hij is altijd aardig voor me en zorgt goed voor me. Dat hij me pakt hoort er nu eenmaal bij."

jegor

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #26 Gepost op: 24 mei 2010, 00:07:24
Bij de 1 gaat het goed, bij de ander niet.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,34688.0.html

Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2010, 14:19:50
Ik werk nu bij een regionale dienst waarbij ik af en toe ook 'bekende' figuren tegenkomen. Tot nu toe altijd goed gegaan, maar leuk is het niet! Vanaf juli ga ik elders in de regio werken. Daar woon ik gelukkig ook niet. Oh jah, waar ik nu woon hoeft ook niemand te weten waar ik werk. Anders word ik vaste klant bij carrglass....  :-X

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 25 mei 2010, 10:15:24
Tsja, ik woon ook in een andere wijk dan ik werk en eigenlijk vind ik dat inderdaad wel prettig. ('t is ook een vogelaarwijk, maar dan in 't noorden).

Neemt niet weg, dat de meesten buren wel weten bij waar ik een deel van mijn tijd door breng. En daar heb ik nog geen negatieve reacties opgehad.

gr. Xangadib
Digitaal onderzoek

C337

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2010, 18:49:49
Het zit mij eerlijk gezegd een beetje dwars. Ik wil na de zomer of begin 2011 bij AA. Maar ik woon in Zuidoost, bij mijn ouders nog, en ik wil niet dat zij problemen krijgen door mijn keuze. Zijn er hier forumleden in het blauw die in A'dam wonen, maar ook in A'dam werken ?