Zelfs bij de woningcorporatie waar ik werkte kozen medewerkers er voor om niet in hun woonplaats te gaan werken, maar een ander gebied.
Heeft wsl ook met veiligheid te maken? Toen ik nog voor een beveiligingsbedrijf werke werd ik ook niet op projecten in eigen woonplaats gezet, om die reden. Zo was er eens een klus in eigen woonplaats waar ik met defiets heen kon, geen reiskosten dus prima voor de opdrachtgever. Dat scheelt, maar toch kreeg ik niet de inzet. Iemand uit de andere kant van Limburg kwam.
De mensen kennen je, is het uitgangspunt vd baas, en als er eens wat is willen we het risico van wraakacties in je privé vermijden. Gelukkig valt dat kennen nogal mee, ik ben niet zo bekend hoogstens in de straat en de buurtsuper, de familie, vrienden wonen ook in directe kring, dus.....
Maak ook nooit woonplaats bekend. Tja, Limburg is lang uitgerekt en daarin ergens zit ik.
Heb ooit 1VKR klus gedaan in eigen woonplaats, maar dat was een noodklus. Daar moest zo snel mogelijk iemand heen naar dat incident, binnen 15 min, dus de baas had geen andere keus dan mij er neer te poten. Eindelijk eens op de fiets naar inzet.