nee Peter het gaat erom dat er iets geroepen wordt en dat heel Nederland het klakkeloos overneemt.
Er zijn twee problemen:
1, het aantal loze meldingen neemt toe omdat er meer installaties geëist zijn,
2, de verkeersveiligheid wordt in gevaar gebracht doordat er meer meldingen zijn als gevolg van het steigend aantal installaties.
Nu roept men dat deze problemen moeten worden opgelost omdat het verkeer te vaak onnodig in gevaar wordt gebracht. Maar in mijn ogen is het logisch als er meer installaties komen dat er ook meer loze meldingen volgen. Door met prio 1, 2 of 3 door te rijden verander je niks aan de installatie en zul je er nog vaak komen.
Wil je daadwerkelijk iets bereiken dan zul je toch handhavend moeten optreden en o.a. middels een gebruiksvergunning of bestuursrechtelijk optreden de technische staat van de installatie te verhogen zodanig dat deze binnen de gestelde normen valt.
Als je het leuk vind om ter plaatse te gaan dan kun je dat altijd nog doen.....maar ik kan me niet voorstellen als je drie keer per nacht voor een OMS gaat rijden terwijl er al een afmelding is en dan nog lachend voor de deur staat!!!!
Dat is mijn gedachte hierover.