Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 86069 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht

Op dat congres is niks afgesproken volgens mij maar is er een uiteenzetting gedaan hoe andere korpsen er mee om gaan........

Daarnaast ben ik wel van mening om bij een loos alarm even ter plaatse te gaan maar dan meer in de vorm van de object kennis op te doen...... het nacontroleren en zelf kunnen zien dat er onder een melder gerookt is of dat een pannetje op het vuur heeft gestaan zie ik ook het nut niet van in.

En inderdaad Fikkie, ontruimen kan een hoop helpen om in de toekomst niet voor niets ter plaatse te komen  ;D
lees de Brand&Brandweer van November maar na,daarin staat het artikel.En het NVBR adviseert de korpsen om toch door te rijden ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
ja dat is een advies Peter,

En daar zijn weer een paar interessante mensen die iets roepen en heel brandweer Nederland volgt de kudde.

Een gemeente bepaalt nog altijd zelf hoe ze omgaan met repressieve zaken, en daar hoort vooralsnog het doorrijden naar een loze melding bij ons niet bij.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
ja dat is een advies Peter,

En daar zijn weer een paar interessante mensen die iets roepen en heel brandweer Nederland volgt de kudde.

Een gemeente bepaalt nog altijd zelf hoe ze omgaan met repressieve zaken, en daar hoort vooralsnog het doorrijden naar een loze melding bij ons niet bij.
en zo blijven we dus alles op een eigen manier oplossen :-X

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
nee Peter het gaat erom dat er iets geroepen wordt en dat heel Nederland het klakkeloos overneemt.

Er zijn twee problemen:

1, het aantal loze meldingen neemt toe omdat er meer installaties geëist zijn,

2, de verkeersveiligheid wordt in gevaar gebracht doordat er meer meldingen zijn als gevolg van het steigend aantal installaties.

Nu roept men dat deze problemen moeten worden opgelost omdat het verkeer te vaak onnodig in gevaar wordt gebracht. Maar in mijn ogen is het logisch als er meer installaties komen dat er ook meer loze meldingen volgen. Door met prio 1, 2 of 3 door te rijden verander je niks aan de installatie en zul je er nog vaak komen.

Wil je daadwerkelijk iets bereiken dan zul je toch handhavend moeten optreden en o.a. middels een gebruiksvergunning of bestuursrechtelijk optreden de technische staat van de installatie te verhogen zodanig dat deze binnen de gestelde normen valt.

Als je het leuk vind om ter plaatse te gaan dan kun je dat altijd nog doen.....maar ik kan me niet voorstellen als je drie keer per nacht voor een OMS gaat rijden terwijl er al een afmelding is en dan nog lachend voor de deur staat!!!!

Dat is mijn gedachte hierover.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Shave,

wat kun je het weer mooi omschrijven :-* :-* :-*

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Ja het kan wederom gebeuren....

Vanavond nog een oms gehad via PAC,
Rukken uit met prio 1 :D en krijgen tijdens het rijden door dat de pac centrale via de beveiligscamera in het pand kon kijken en daar rook waar kon nemen.

Bleek achteraf inbraakalarm te zijn waar als beveiliging een rookgenerator stond.

Dus is dit dan eigenlijk een prio 2 melding????

bhv-er

• Gast
bij wat voor bedrijven zien jullie de meeste loze meldingen, ligt dit aan het bedrijf of is het een bepaalde branche ;)

gr. bhv-er

McFozzy

• Forum gebruiker
  • OBM + AHBM-Preventie
Bij zorginstellingen en hotels

Menneke86

• Forum gebruiker
Ook de zorgcentra's..

7194

• Senior gebruiker
Zorginstellingen en bepaalde industriebedrijven.