Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 86631 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
SUKKELS!!! zijn jullie!!
Ga dan ontruimen !! Dan garandeer ik je dat dit niet meer voorkomt!!

Ghostrider

Hier wil ik nog wel even een keer met je over stoeien. Ik denk dat wij het namelijk beter voor elkaar hebben dan bij jullie!! Ook al weet ik niet waar je ergens zit!!!!!!!

Bij een bedrijf kun je inderdaad ontruimen en heeft dat de volgende keer weldegelijk zin!
Maar hier is het zo dat er steeds andere mensen in een winkelcentrum aanwezig zijn..... Of zeg ik nu iets heel doms? nee dus misschien is het bij jullie bij de plaatselijke bakker (omdat je niet meer hebt!!) wel zo dat er iedere keer dezelfde mensen komen maar normaal gesproken niet!

het heeft hier dan ook geen meerwaarde dat je daar op dat moment gaat ontruimen! Ik weet niet of je dat filmpje weleens gezien hebt van dat brandje in engeland in die winkel waar het in de winkel zelf brand en de mensen toch nog inde rij aansluiten om iets af te rekenen! Je krijgt winkelend publiek en de winkeliers niet zover om direct bij binnenkomst te ontruimen. Winkeliers moeten eerst nog even de winkel afsluiten etc etc.

Robert H

• Gast
Ik ben wel hulpverlener, maar geen brandweerman, maar bij dat laatste kan ik me volledig in vinden.
Probeer zo ie zoal eens mensen aan hun verstand te peuteren waarom iets MOET gebeuren.
Zelfs bij dit soort situaties en zeker bij zoiets groots als een winkelcentrum waar het komen en gaan is van mensen, en dan nog het liefst op een zaterdagmiddag, ik geef het je te doen wil tot een ontruiming laten komen.

Maar ja, dat is mijn visie er op, maar wie ben ík?

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Citaat
SUKKELS!!! zijn jullie!!
Ga dan ontruimen !! Dan garandeer ik je dat dit niet meer voorkomt!!

Ghostrider

Ghostrider,

Ik weet niet in welke context ik dit moet lezen maar het komt op mij een beetje vreemd over :-[ Als je weet dat het winkelcentrum is onderverdeeld in ...-tig winkeltjes dan heeft dat geen enkele zin. Het gaat erom dat gebruikers van een gebouw weten dat ze bij een alarm moeten ontruimen. Dus bij een bedrijf of kantoor heeft dit wel zin en te doen. Een winkelcentrum ligt zoals ook een ziekenhuis of bejaardenhuis wat gevoeliger.

Dus sukkels.......ik weet niet waarom en zoals fikkie al zegt hebben wij het goed voor elkaar en zijn er veel korpsen die dat nog niet hebben! :P Maar misschien doen jullie het beter dus laat maar horen hoe het wel zou moeten...Ik ben benieuwd.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
ik denk dat bij een automatisch alarm de eerste actie door de winkeliers moet worden ondernomen,die moeten instructies hebben hoe te handelen in dit soort situaties

fikkie

• Senior gebruiker
peter,
Ben ik het met je eens maar helaas werkt dat in de praktijk niet zo >:(
Mensen willen misschien eens naar buiten gaan als ze ons met ademlucht aangekoppeld zien rennen want dan zal er echt wel iets aan de hand zijn. En dan ook nog niet eens zeker. Zie casus van deze maand maar ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
nee das waar,de mensen willen tegenwoordig zelf ondervinden dat het echt brand :-X >:(

Maikel

• Gast
En zo heel af en toe heb je een daadwerkelijke , zoals afgelopen donderdag bij ons...... ;)

Ook bij ons in Heerhugowaard zat voorafgaand aan de "zeer grote brand" van het winkelcentrum een automatische melding. En niet zoals in de kranten stond, dat een passerend voertuig van de politie toevallig de brand ontdekte. Toen waren wij al onderweg!! ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
jammer dat ik niet in jullie meldkamer kan mee kijken, de politie melde als eerste aan zijn meldkamer , daarna zijn de 5TVO's er pas uit gegaan, en de meldkamer heeft in dit geval zelf opgeschaald, m.a.w. jullie kunnen dus alleen gereden hebben als je hem zelf ........

(niet flauw bedoeld)
Nemo me impune lacessit

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
jammer dat ik niet in jullie meldkamer kan mee kijken, de politie melde als eerste aan zijn meldkamer , daarna zijn de 5TVO's er pas uit gegaan, en de meldkamer heeft in dit geval zelf opgeschaald, m.a.w. jullie kunnen dus alleen gereden hebben als je hem zelf ........

(niet flauw bedoeld)
de politie meld wel vaker wat,zeggen ze dat de brandweer al onderweg is.Maar dan zitten wij nog steeds lekker thuis :P

fikkie

• Senior gebruiker
of andersom dat de politie zegt dat brw niet meer nodig is en dan toch bij een schoorsteenbrand aankomen waar toch al de nok van het dak aan het brandde was...... in een binnenstad. Achteraf maar goed dat er door is gereden met prio 2 ::) Achteraf allemaal meegevallen maar zo zijn er tal van verhalen.....