Voor zover ik begrepen heb levert dit ook niet het gewenste resultaat.
Voorstel is nu om voor bepaalde panden de verplichte doormelding af te schaffen en de alarmopvolging bij het bedrijf zelf neer te leggen. Hierdoor zou het aantal loze melding ruim de helft af moeten gaan nemen.....
Even uit het hoofd zou dit komend jaar duidelijk moet worden....mogelijk weet Palm hier meer van
Er gaat nog ff niets veranderen zover ik weet.
Het is ook een beetje vreemd, de brandweer weet al jaren dat het niet goed gaat met OMS aansluitingen maar ging dat oplossen door vertragingen, eerst verifiëren, pas uitrukken bij een tweede melding, enz, enz. Toen kwam Schiphol en 'mocht' dat allemaal niet meer. Daarna ging men direct uitrukken en kwam men er achter dat het toch wel veel alarmeringen waren...
Is dan de oplossing om de doormeldingen te laten vervallen of moet de 'overheid' geld, middelen en procedures vrijmaken om het aan te pakken? Wat kost een uitruk met 6 vrijwilligers maal x keer versus een (tijdelijke?) 1/2 FTE om de bedrijven te bezoeken en dwangsommen op te leggen? Ik denk dat een 1/2 (of hele) FTE uitbreiding op termijn de gemeentes met vrijwilligerskorpsen geld gaat opleveren....!
En beter voor de motivatie van de vrijwilligers...