Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 86065 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

brandweer

• Gast
Hier wil ik nog wel even een keer met je over stoeien. Ik denk dat wij het namelijk beter voor elkaar hebben dan bij jullie!! Ook al weet ik niet waar je ergens zit!!!!!!!

Beetje boos Fikkie?

Melding: vrijdagmiddag 16.20 uur, supermarkt. CV ruimte in brand. Ter plaaste gekomen is men nog vrolijk aan het shoppen terwijl de CV ruimte in brand staat.

dit is bij ons echt gebeurd!

Ik kan je reactie voorstellen, echter als je tig keer voor piet snot komt bij een melding bij een enorme winkel met meer dan 100 bezoekers en men is vrolijk aan het shoppen en de bedrijfsleider staat je ook nog in je smoelwerk uit te lachen waarom die heissa is, dan mag je de rest zelf invullen. Ook deze winkel staat bij ons.

Dan wil ik graag van je weten waarom jullie het beter voor elkaar hebben als ons en vertel eens wat jullie daaraan doen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Beetje boos Fikkie?

Melding: vrijdagmiddag 16.20 uur, supermarkt. CV ruimte in brand. Ter plaaste gekomen is men nog vrolijk aan het shoppen terwijl de CV ruimte in brand staat.

dit is bij ons echt gebeurd!

Ik kan je reactie voorstellen, echter als je tig keer voor piet snot komt bij een melding bij een enorme winkel met meer dan 100 bezoekers en men is vrolijk aan het shoppen en de bedrijfsleider staat je ook nog in je smoelwerk uit te lachen waarom die heissa is, dan mag je de rest zelf invullen. Ook deze winkel staat bij ons.

Dan wil ik graag van je weten waarom jullie het beter voor elkaar hebben als ons en vertel eens wat jullie daaraan doen.
ik denk dat je in dit soort gevallen keihard moet ontruimen,als die bedrijfsleider je  staat uit te lachen is het heel simpel.Leeg met dat winkelcentrum,voelen ze meteen in hun inkomsten >:(

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
boos???? nee dan moet er echt meer gebeuren!!!!!! maar netjes is het niet om zonder dat je ergens de reden van weet meteen met sukkels beginnen te gooien

Zoals je zelf al aangeeft hebben jullie brand en is het winkelcentrum niet ontruimd! Dus om te beginnen hebben jullie het dus ook niet goed voor elkaar ;D

Wij kijken op het brandmeldpaneel waar de melder is afgegaan. Blijkt er inderdaad iets aan de hand te zijn dan is het simpel en iedereen eruit!
Is er niets aan de hand en de mensen lopen in het akoestisch signaal nog lekker te winkelen..... Kunnen ze blijven doen want wij gaan en laten het ding lekker rammelen!!!!!!!!! dat vinden de mensen na een paar minuten echt niet leuk meer en gaan dan vanzelf. Dat scheelt nog meer inkomsten....

En met ruim 700 oms per jaar die gealarmeerd worden begin je er wel wat ervaring in te krijgen ;) dan heb ik het niet eens over de oms die al afgevangen worden....

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
vanmiddag was het bij ons weer eens bingo,bij onze inmiddels vaste klant het bejaardentehuis.Weer geen sleutelhouder te bereiken,nadat we zeker wisten dat er niets aan de hand was zijn we weer naar huis gegaan.

En we hebben het alarm netjes gelaten voor wat het was,ik geloof niet dat ze blij met ons waren 8)

fikkie

• Senior gebruiker
zo hoort het peter....
De volgende keer zorgen ze wel dat er een sleutelhouder komt!!!!!!

Blik

• Gast
Sleutelhouder ?? ???
Zat het bejaardenthehuis op slot dan?
Massaal uitje zeker.............. ;D ;D ;D

fikkie

• Senior gebruiker
Sleutelhouder ?? ???
Zat het bejaardenthehuis op slot dan?
Massaal uitje zeker.............. ;D ;D ;D
Technische dienst dan!!!!!!!
In ieder geval iemand die een sleutel heeft van de brandmeldcentrale :P

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Vanaf derde automatisch alarm (zonder indrukken van glaasje naturlijk) op korte termijn wordt er een rekening gestuurd naar de eigenaar van het gebouw. Hierdoor is het aantal automatische meldinge sterk gedaalt, dikwijls liggen technische storingen aan de basis van automatische meldingen.
We hebben er nog maar niet veel meer.
Go home we got it !!!  We finish what others can't

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Tja, je kan ook gewoon regelen dat na elke OMS een gebakkie klaar staat of een krat bier .......gesponsord door het bedrijf zelf..dan zijn ze het zo afgeleerd

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Tja, met een rekening in te dienen is het probleem nog niet opgelost natuurlijk.

Het is voor de kleinere bedrijven waarschijnlijk wel een aanzet tot het aanpakken van de oorzaak, maar de wat financiëler goed gestelde bedrijven zullen hier weinig aan doen :-\ en sta je dus nog een paar keer per maand voor de deur!