Na iedere loze melding via het OMS krijgt het object een brief met daarin de mededeling dat wij ter plaatse geweest zijn en dat dat niet de bedoeling is om voor niets te komen
Daarnaast wordt, als er bijzonder vaak een melding uit hetzelfde object komt, bekeken wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden. Werkt het bedrijf niet mee dan rukken we niet meer uit aangezien de brandmeldcentrale niet meer aan de norm voldoet. Vorig jaar hebben we dat 1 keer toegepast voor zover ik weet.
Verder zou je in permanent bemensde objecten een vertragingstijd op de doormelding kunnen inschakelen waardoor de interne organisatie tijd heeft om de melding te verifiëren en af te melden binnen een bepaalde tijd. Hiervoor is het wel noodzaak dat de interne organisatie goed is opebouwd.
Er zijn ook RAC die bij een OMS melding direct alarmeren waardoor je 9 van de 10 keer onderweg kan terug keren. Bij ons wordt eerst contact gezocht lukt dat niet dan wordt er binnen een bepaalde tijd alarm gemaakt.
Je zou ook andere melders kunnen laten toepassen want in ruimten waar gerookt mag worden rookmelders ophangen is vragen om problemen denk ik