Mijn voorkeur voor transport van de passagier zou zijn middels de heli, indien de heli-arts hiermee kan instemmen, er even vanuit gaande dat het dichtsbijzijnde trauma centrum met neuro chirurgische opvang niet op de hoek van de straat zit.
Deze patient is instabiel en moet waarschijnlijk snel chirurgsich behandeld worden ivm zijn inwendige bloedingen.
De bestuurder blijft stabiel dus we kunnen doorgaan met het voetenluikje en wat mij betreft krijgen jullie daar de volle 15 minuten voor. Zo gecontroleerd mogelijk dus.
Pijstilling en sedatie,
tsja, denilox is uiteraard geen optie, protocolair gezien zou ik dan uitkomen bij fentanyl echter dit is naar mijn mening wel pijnstillend maar zeker niet rustgevend, dus dan maar buiten protocolair met de juiste reden. Mijn voorkeur zou uitgaan naar fentanyl i.c.m. diazepam, pijnstillend en rust gevend.
zaak is het dan wel dat ik de ademhaling van het slachtoffer goed in de gaten houd.
Ketanest lijkt me in deze situatie geen goede keuze omdat ik dan mijn belangrijkste bron van informatie (het slachtoffer zelf) dan verlies omdat deze even gaat "slapen".
Paul