GRIP 3 crash call 3 Vliegbasis Eindhoven - Eindhoven 04-06-2010

Auteur Topic: GRIP 3 crash call 3 Vliegbasis Eindhoven - Eindhoven 04-06-2010  (gelezen 10401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #40 Gepost op: 7 juni 2010, 19:28:52
Weet iemand intussen al wat er nou aan de hand was dat die start afgebroken is.
Normalerwijze moet een kist die al roteert doorstarten omdat hij niet meer op tijd kan stoppen tenzij het vliegtuig niet meer in staat is om te vliegen.
Een probleem met de remmen heb je pas na zo'n noodstop.
Is er al meer bekend over de reden waarom ??


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #41 Gepost op: 7 juni 2010, 19:39:31
wat ik vandaag hoorde van een fotograaf uit Eindhoven was dat het nog lang niet aan het roteren was. De V1 snelheid was niet gehaald en het vliegtuig was ruim op tijd tot stilstand gekomen. In dat geval vraag ik me af waarom een probleem met de remmen  niet de oorzaak zou kunnen zijn?


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #42 Gepost op: 7 juni 2010, 21:29:28
Ik vermoed dat dokterswacht er het dichtst bij zit. Vanwege de relatief lage aantallen beroepsbezettingen, moeten er veel vrijwilligers opgeroepen worden. We weten allemaal dat dit net iets meer tijd kost, wellicht dat daarom eerder/meer geallarmeerd wordt. Tis maar net hoe je het bekijkt...
denk het niet. TS = TS :) en de beroepsbezetting.. de gemarkeerde voertuigen zijn beroeps, toch een behoorlijk aantal. daarbij nog de luchthaven brandweer.

671 670 651 660 681 472 471 473 633 622 621 629 638 521 520 530 641

Wat ik dan wel weer apart vind, geheel Eindhoven gaat eruit. Op de HW 650 en de WO680 na (kunnen niet meer bezet worden volgens mij). Verder is heel Veldhoven leeg op de WvD en HV 570 na. Ook heel Best wordt leeggezogen qua TS'en.. Zijn misschien wel de snelste maar dan zal je toch snel moeten zorgen dat er wat herbezet gaat worden als het raak is. Als er nu wat was gebeurt in bijvoorbeeld Veldhoven toen hun uitgerukt waren was er waarschijnlijk minimaal een opkomst/aanrijd tijd van 15 minuten geweest.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 7 juni 2010, 22:41:59
Vanwege de relatief lage aantallen beroepsbezettingen, moeten er veel vrijwilligers opgeroepen worden. We weten allemaal dat dit net iets meer tijd kost, wellicht dat daarom eerder/meer geallarmeerd wordt. Tis maar net hoe je het bekijkt...

GRIP 3 zegt alleen op zichzelf niets over de operationele inzet, omdat het bestuurlijke opschaling betreft.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


kpl1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #44 Gepost op: 1 augustus 2010, 14:39:41
Kan dit niet ook iets te maken hebben met het ongevalmet de Hercules toendertijd. En dat daarna iets is afgesproken van: Eens maar nooit meer....