Nu vanuit een ander oogpunt. Je gaat wel een verwachtingspatroon scheppen als je meer hulp gaat bieden dan die een gemiddeld EHV'er verlenen kan.
Laat ik dat nou net hebben mee gemaakt, op een jumioren ijshocky wedstrijd gaat er toch eentje enorm oderuit en blijft liggen op het ijs.
Deze Jonge man van het duitse team heeft na later blijkt een 3-voudige breuk opgelopen en heeft veel pijn gehad toen wij hem in aller voorzichtigheid van het ijs gehaald hebben.
Natuurlijk stormt de 1e hulp post gelijk vol met de trainer en de ouders van de jonge man.
Ik sta daar in mijn NRK werkpak en heb de moeder en trainer verteld dat we een breuk vermoeden en dat de ambu al gewaarschuwd is maar dat wij als EH-er in dit geval geen kleding en beschermers gaan los wrikken en ook geen pijn medicatie mogen geven omdat we alleen maar EH-er zijn dit omdat ik weet dat in Duitsland het DRK wel ambulace vervoer en ook spoed ritten uitvoerd.
Een onbegrip wat dat opleverde bij de ouders en de trainer dat wil je niet weten!
Ik weet dat bij de stichting van Danny (ETL) ook een belgische MUG (Medische Urgentie Groep) Arts onder de gelederen valt en kan me indenken dat mocht er ooit eens iets mis gaan met een of ander je als stichting toch wat hebt uit te leggen omdat in nederland dergelijke zaken door de GGD geregeld worden en niet door een EHBO ver., het NRK, ETL, Service medical.
Wat ovrigens ook voor verwarring zorgt is als mensen die niet tot de GHOR behoren in een groen hesje kruipen met de opdruk OVD-G (met daaronder nog de naam van een organisatie).
Groetjes Rolf