In scene gezet campagne-filmpje: aanval op ambulance personeel

Auteur Topic: In scene gezet campagne-filmpje: aanval op ambulance personeel  (gelezen 6124 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2010, 23:50:29
Wow ... nu weet ik het zeker ... Ambu chaufeur is NIKS voor mij.
Diep respect voor deze mensen. Altijd al gehad. Om zelfs onder deze omstandigheden je werk te blijven doen ... TOP!

Ik ben vooral nieuwschierig wat de aanlijding is voor dit tuig om zich zo te gedragen. Omdat ze een stapje opzij moesten doen? Omdat ze een probleem met "gezag" hebben? Blauwe lampen allergie?

DIT is een reden voor de politie om standaard de lange lat in de auto te hebben. (en dan ben ik nog mild)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2010, 23:53:56
Ik ben wel blauw, maar volgens mij is dit een scene uit een campagne over geweld. Wat je dan als burger moet doen(112 bellen campagne). Was al een beetje aan het google maar kan het niet zo snel vinden.

gr
Mike

Laten we dat alsjeblieft hopen, Mike. Want ik wordt hier groen/geel en het stoom komt uit me oren!
En leuk dat ze dat er ff bijgezet hebben dan... Tjee...  :D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2010, 23:54:02
Ondanks dat zoiets 'schokkend' is, heb ik zeer sterk het vermoeden dat dit nep is - of in ieder geval in scene gezet. Waarom? Gevoelsmatig klopt er iets niet aan het geweld... ook de woorden die worden geroepen zijn te soft; er komen geen scheldwoorden in voor. Verder hangt die ambulancemedewerker wel erg sullig uit zijn deur en spartelt nou ook niet echt tegen.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2010, 23:56:54
Op de website van het ministerie van Binnenlandse Zaken wordt bij het programmabureau dat betrokken is bij dit onderwerp geen melding gemaakt van dit filmpje. http://www.bzk.nl/onderwerpen/veiligheid/veilige-publieke/communicatie/campagnes. Aangezien ik zelf betrokken ben geweest bij dit programma zal ik een oud collega mailen met de vraag of dit onderdeel is van een campagne of mogelijke campagne.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2010, 23:57:31
Ik ben wel blauw, maar volgens mij is dit een scene uit een campagne over geweld. Wat je dan als burger moet doen(112 bellen campagne). Was al een beetje aan het google maar kan het niet zo snel vinden.

gr
Mike
dat idee had ik ook al (oa. www.boeitmedat.nl staan een aantal van deze filmpjes), maar deze heb ik niet eerder gezien.
Samen sterk in de hulpverlening!


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2010, 23:58:38
als het roepnummer klopt zou die toch van ZHZ zijn ??


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2010, 00:00:36
Kan de website effe niet vinden, maar was een interactief gebeuren. Waar je met verschillende keuzes kon aangeven wat je ging doen(112 bellen, film maken met je mobiel, ingrijpen samen met omstanders) door het aan kikken kun je zien wat er gebeurd als je de keuze uitvoert. Mischien dat iemand hier op aan slaat??

gr
Mike


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2010, 00:04:40
Kan de website effe niet vinden, maar was een interactief gebeuren. Waar je met verschillende keuzes kon aangeven wat je ging doen(112 bellen, film maken met je mobiel, ingrijpen samen met omstanders) door het aan kikken kun je zien wat er gebeurd als je de keuze uitvoert. Mischien dat iemand hier op aan slaat??

gr
Mike

Bedoel je hiermee dat het filmpje onderdeel is van dat interactieve gebeuren of kun je de website niet vinden die je bedoeld?
Als ik naar de gast in wit kijk dan zie je hem iets pakken (steen?) en hij gooit duidelijk naar de ambulance, volgens mij kun je de inslag horen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2010, 00:12:02
Kan de website effe niet vinden, maar was een interactief gebeuren. Waar je met verschillende keuzes kon aangeven wat je ging doen(112 bellen, film maken met je mobiel, ingrijpen samen met omstanders) door het aan kikken kun je zien wat er gebeurd als je de keuze uitvoert. Mischien dat iemand hier op aan slaat??

gr
Mike

http://www.nederlandveilig.nl/veiligheidopstraat/

gevonden........ in scene gezet

gr
Mike


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2010, 00:16:56
http://www.nederlandveilig.nl/veiligheidopstraat/

gevonden........ in scene gezet

gr
Mike

Pffft... goed gedaan, Mike.
En wat een opluchting.

En wat ontzettend knullig om zo'n filmpje zonder toelichting op het net te zetten!!!

Grrrr..... Nou ja, mijn reactie is inmiddels duidelijk. Ik blijf niet stil zitten in ieder geval. En met mij vele anderen, gelukkig.  O0

Goed, adem in.... adem uit....   ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.