Roze Vlet

Auteur Topic: Roze Vlet  (gelezen 7684 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2010, 16:04:36
Komt vanzelf wel, de redders zitten meer in generatie 3-4-5 zij zijn meer ingeburgerd in de Nederlandse cultuur, en ook meer bekend met clubs en verenigingen.
Een van de weinige clubs welke ze kennen zijn de werkgroepen enz. uit geloofsovertuiging. De intergratieslag wordt steeds meer gemaakt.
Dat denk ik ook. Het komt van zelf ;-)

Dat gebeurt! weest niet bang de mensen uit het hoofdkantoor zijn ook niet gek!
Nee, maar wel permanent onderbezet ;-)

Beetje flauw wou de hele boot gewoon roze laten  :o  en de hele huisstijl van RedNed omgooien.
Ik stem voor baby of zuurstok roze.
Roze heeft de kracht  
 O0
Als je het maar laat! Dat zou betekenen dat ik mijn hele fotoarchief kan weggooien en opnieuw moet beginnen. Lang leve RAL 2009!

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2010, 02:40:44
Op vrijdag 25 juni verschijnt het nieuwe  rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) over de stand van de homo-emancipatie. Het rapport heet Steeds Gewoner, Nooit Gewoon.
Hierin schijnt te staan dat bijna een derde van leerlingen in het voortgezet onderwijs denkt dat een homoseksuele leerling op school daar niet open voor uit kan komen.
M.a.w. het ligt zeer voor de hand dat ook bij de reddingsbrigades en andere hulpverleningsdiensten nog wel enige winst valt te behalen.
Overigens is het wat dat betreft met huidskleur een stuk duidelijker.  ;)
Op naar een gekleurder en dus vrolijker toekomst met een grotere KNBRD!

Kees  8)

Reddend Krabje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #12 Gepost op: 24 juni 2010, 09:13:51
Op vrijdag 25 juni verschijnt het nieuwe  rapport van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) over de stand van de homo-emancipatie. Het rapport heet Steeds Gewoner, Nooit Gewoon.
Hierin schijnt te staan dat bijna een derde van leerlingen in het voortgezet onderwijs denkt dat een homoseksuele leerling op school daar niet open voor uit kan komen.
M.a.w. het ligt zeer voor de hand dat ook bij de reddingsbrigades en andere hulpverleningsdiensten nog wel enige winst valt te behalen.
Overigens is het wat dat betreft met huidskleur een stuk duidelijker.  ;)
Op naar een gekleurder en dus vrolijker toekomst met een grotere KNBRD!

Kees  8)

Kijk kees, van dit soort berichten houdt ik van. Gebaseerd op de wetenschap!
Ben zeer benieuwd naar de verdere inhoud van de rapportage.

Nederland is erg tolorant, op bepaalde punten na... en volgens mij zijn liefdes voor het zelfde geslacht niet altijd even gewardeerd.
Vaak ligt hier de oorsprong in een stukje geloof. Een wijze heer uit het Vaticaan heeft ooit geroepen: "homoseksualiteit is een ziekte".
De sterk praktiserende gelovige in ons land steunen deze uitspraken.
Ook onze Medelanders hebben er wat moeite mee. Onze open cultuur over geslacht is voor veel  Moslims onbegrijplijk.

Een extra kleurtje binnen de brigade is nooit verkeerd.
We hebben nu al kleurtjes: oranje, wit, blauw, geel, rood.
Toekomstige kleurtjes: het nieuwe oranje is roze ;-)

Genoeg gedold, ik deel je mening Uitkijk, de binnen RedNed moet is wat meer nationaliteiten vertegenwoordigen.
Op het strand zou dit ook praktisch zijn, gezien niet iedereen even bedreven is in het Nederlands, kan turks, en marokaans welkom zijn.
Al zie je deze bevolkingsgroepen over algemeen niet veel op strand.

Vooral het pools, ukraiens, hongaars, en wat andere oostblok-talen zijn zeer welkom in de Reddingsbrigade Wereld.
In steeds meer zwembaden en ook op het strand hoor je deze talen.

Reddend Krabje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2010, 12:01:04
Citaat
'Acceptatie homo's nog steeds zorgelijk'
Uitgegeven: 24 juni 2010 00:22
Laatst gewijzigd: 24 juni 2010 07:08

DEN HAAG - Het gebrek aan acceptatie van homoseksuelen onder jongeren, orthodox godsdienstige Nederlanders, laagopgeleiden en Turkse en Marokkaanse Nederlanders is reden tot zorg.

© ANPDat blijkt uit een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Hoewel de sociale acceptatie van homo's enorm is verbeterd en de kabinetsdoelstelling is behaald, blijft het gebrek aan acceptatie van homojongeren zorgelijk.

Zo hebben bijvoorbeeld aanzienlijk meer homojongeren dan heterojongeren wel eens serieuze zelfmoordgedachten gehad, meldt de voortgangsrapportage lesbisch- en homo-emancipatiebeleid 2008-2010 van het ministerie van OCW en de homo-emancipatiemonitor van het SCP.

Recente incidenten van homovijandigheid onderstrepen dit beeld.

Indicator
De manier waarop scholen omgaan met homoseksualiteit is een belangrijke indicator voor de veiligheid. OCW heeft scholen ondersteund in het bespreekbaar maken van seksuele diversiteit en het tegengaan van homodiscriminatie.

Toch denkt bijna een derde van leerlingen in het voortgezet onderwijs dat een homoseksuele leerling op school daar niet open voor uit kan komen, zo blijkt uit het rapport. Ook homoseksuele docenten zijn kwetsbaar voor pesten en intimidatie.

Brief
Homobelangenorganisatie COC heeft informateur Rosenthal en de fractievoorzitters in de Tweede Kamer inmiddels per brief (pdf) opgeroepen meer aandacht te schenken aan het homo-emancipatiebeleid in de komende kabinetsperiode. De belangenorganisatie vindt de zelfmoordcijfers 'dramatisch' hoog en en hekelt de benarde positie waarin homojongeren verkeren.

Het COC pleit onder meer voor een Masterplan Suïcidebestrijding. Voorlichting over homoseksualiteit en transgenders zou op elke school bovendien verplicht moeten worden. Daarnaast wil de organisatie dat er een wet komt waarmee discriminerend geweld zwaarder bestraft kan worden. ''De acceptatie van lesbiennes, homo's, bi's en transgenders is de lakmoesproef voor onze open en tolerante samenleving'', aldus het COC.

De organisatie zegt tevreden te zijn dat de acceptatie van homoseksualiteit in de Nederlandse samenleving is toegenomen. Daaruit concluderen ze dat het

Zie ook dit artikeltje van nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2276757/acceptatie-homos-nog-steeds-zorgelijk.html)
Weer bevestiging van dat homo's en alle andere met een "afwijking" van de prototype normale wereldmens.
Dames en heren! tijd voor actie ;)

Geef meer kleur aan Reddingsbrigade Nederland.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 24 juni 2010, 13:27:35
De laatste alinea viel weg:
Citaat
De organisatie zegt tevreden te zijn dat de acceptatie van homoseksualiteit in de Nederlandse samenleving is toegenomen. Daaruit concluderen ze dat het zinvol is om emancipatiebeleid te voeren.
Overigens moeten we oppassen dat dit soort positief beleid niet leidt tot een jacht op knuffelhomo's en knuffel-allochtonen. Vandaar dat ik ook vind dat het beter bij de personen zelf vandaan kan komen. Uiteraard moet je als organisatie daar wel open voor staan.
En dat ik het over een jacht heb heeft een reden: Een kennis van mij heeft zich 20 jaar geleden ziek gemeld omdat hij letterlijk doodziek werd van de afdeling PR van zijn bedrijf die maar bleef aandringen op profilering naar buiten. Uiteindelijk is hij overgestapt naar een bedrijf waar hij gewoon zijn werk kon doen.

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2010, 00:09:46
De laatste alinea viel weg:Overigens moeten we oppassen dat dit soort positief beleid niet leidt tot een jacht op knuffelhomo's en knuffel-allochtonen. Vandaar dat ik ook vind dat het beter bij de personen zelf vandaan kan komen. Uiteraard moet je als organisatie daar wel open voor staan.
En dat ik het over een jacht heb heeft een reden: Een kennis van mij heeft zich 20 jaar geleden ziek gemeld omdat hij letterlijk doodziek werd van de afdeling PR van zijn bedrijf die maar bleef aandringen op profilering naar buiten. Uiteindelijk is hij overgestapt naar een bedrijf waar hij gewoon zijn werk kon doen.

Ondanks het feit dat ik gek ben op geknuffeld worden  ^-^ ben ik het met je eens dat het dient te gaan om acceptatie i.p.v. doodknuffelen of slechts tolerantie.

Punt blijft, hoe trek je meer mensen met een andere culturele achtergrond over de streep om te integreren in het vrijwilligerswerk. Mogelijk bieden de inmiddels verplichte maatschappelijke stages een kans om te laten zien hoe leuk het is?

Kees  8)

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2010, 00:39:09
Ondanks het feit dat ik gek ben op geknuffeld worden  ^-^ ben ik het met je eens dat het dient te gaan om acceptatie i.p.v. doodknuffelen of slechts tolerantie.
Precies!

Punt blijft, hoe trek je meer mensen met een andere culturele achtergrond over de streep om te integreren in het vrijwilligerswerk. Mogelijk bieden de inmiddels verplichte maatschappelijke stages een kans om te laten zien hoe leuk het is?
Binnen hun eigen gemeenschap is vrijwilligers werk vaak normaal. Alleen hoe krijg je dat breder? Ik weet niet of de hulpverlening zich 1-2-3 leent voor maatschappelijke stage. Zeker bij de RB is het vaak een kwestie van erin groeien. Er worden best wel wat eisen gesteld qua brevetten e.d. Ik heb sterk de indruk dat je sneller brandweerman wordt als strandwacht ;-)

En het einde van het verhaal is dat we helemaal niet zo van mening verschillen ;-)

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #17 Gepost op: 25 juni 2010, 10:52:26
Binnen hun eigen gemeenschap is vrijwilligers werk vaak normaal.

Maar dan wel op een heel andere manier: in verschillende andere culturen is het heel normaal om elkaar te helpen, als buren, vrienden of familie. Maar het gestructureerde vrijwilligerswerk zoals wij dat in Nederland (en ook Duitsland, Belgie) kennen, is hen totaal vreemd. Onbetaald werken voor 'vreemden' en je dan ook nog binden aan die organisatie, dat snappen ze echt niet.

Hier in Den Bosch hadden de lokale voetbalclubs enorm veel problemen hiermee: verschillende clubs waren in een paar jaar flink gegroeid met vooral allochtone leden, maar het vrijwilligersbestand groeide niet mee. Dit zorgde vooral bij 1 club voor een bijna-ondergang, omdat een deel van deze nieuwe leden zich niet aan de regels hield, en er ook niemand van de autochtone vrijwilligers grip op ze kreeg. Daarnaast ontstonden er organisatorisch veel problemen door het 'meer-werk-met-minder-mensen' effect. Na onderzoek door de gemeente en de club bleken de ouders van die jongeren gewoon niet te begrijpen dat het toch echt wel gewenst was dat zij meehielpen in de club.

"die club heeft toch een mooi gebouw, veel spullen en een moderne huisstijl? Dat moet wel een bedrijf zijn! En we betalen toch iedere maand, daar mag dat personeel best wat voor doen!" Zij konden er met hun hoofd niet bij dat al die trainers, scheidsrechters etc. in hun vrije weekend voor wildvreemden vrijwillig aan het werk waren. Ze geloofden gewoon niet dat die er niet voor werden betaald. Dat betaalde de gemeente toch zeker wel?

In overleg met de gemeente heeft 1 club nu zelfs een ledenstop voor allochtonen...  

Deze week zag ik dat er door gemeente en clubs gezamenlijk een folder is uitgebracht over vrijwilligerswerk bij voetbalclubs, in diverse talen, waarin wordt uitgelegd hoe de Nederlandse verenigingsstructuur in elkaar zit. Wil jouw kind voetballen? Dan zul je toch ook af en toe naar uitwedstrijden moeten rijden of de kleedkamers moeten schoonmaken!

Dit is trouwens niet alleen een allochtonenprobleem: bij onze elementaire zwemles (ZwemABC) van de vereniging merken we ook dat ouders (van allerlei komaf) steeds meer 'eisen', alsof we een bedrijf zijn dat hen een dienst levert (namelijk het zwemdiploma van hun kind). Daarom krijgt iedereen tegenwoordig bij inschrijving een brief met uitleg dat we een vereniging zijn en dat het bedrag dat ze iedere maand betalen NIET voor de zwemles van hun kind is, maar dat dat lidmaatschapsgeld is, waarmee hun kind lid is bij de club en daarom zwemles MAG krijgen van ons. En wij doen dat op onze manier, in ons tempo, met onze vrijwilligers. En als ze dat niet bevalt, kunnen ze naar de ledenvergadering komen of ze gaan maar naar een commerciele partij...

Maar ik merk wel dat dit aan allochtonen echt moeilijker uit te leggen is: het verschil tussen de lessen van onze vereniging in het commerciele zwembad of de lessen van het commerciele zwembad zelf....

In Nederland is de organisatiegraad van vrijwilligerswerk van oudsher enorm hoog, geen enkel land ter wereld heeft zoveel geregistreerde vrijwilligers en vrijwilligersuren als Nederland. En bijna iedereen rolt daar via via als vanzelf in: de fanfare, carnavalsclub, scouting, voetbalclub of reddingsbrigade etc. Voor nieuwkomers is dit gewoon niet zo vanzelfsprekend, dus die zul je er actief op moeten wijzen, dat Nederland zo werkt!

8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #18 Gepost op: 25 juni 2010, 11:03:01
perfect gezegd Joost
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2010, 00:55:26
Het zou mooi zijn als we met al die vrijwilligers vanuit al die verenigingen hiermee gezamenlijk aan de slag zouden gaan zodat niet iedereen opnieuw het wiel hoeft uit te vinden om ook de nieuwe Nederlanders binnen te halen. Dit kan voorlopig al heel eenvoudig door successen te melden.

Kees  8)