Verzenden gegevens vanuit ambulance naar ziekenhuis

Auteur Topic: Verzenden gegevens vanuit ambulance naar ziekenhuis  (gelezen 4288 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2010, 09:22:50
Ik denk dat er pas echte efficentie gehaald gaat worden als het  hele digitaal patientendossier, inclusief het digitaal rittenformulier en digitale monitoring gegevens bij elke SEH, waar men naar aanrijdend is en slim word geprojecteerd in de behandelkamer waar de patient word gebracht...

Natuurlijk kijkt iedereen die interventies moet doen, direct mee..    

Deze techniek moet wat mij betreft niet gezien worden als een bedreiging, of op de pleeg zijn vingers kijken...

Dat deze techniek in de ambu komt, is erg goed..  Echter lang niet elke SEH, kan nog wat met die techniek..   Dus alle SEH waar mensen met de ambu naar toegebracht worden, moeten dan men de ontvangende infrastructuur worden uitgerust...  

De wereld veranderd niet in 1 dag...
Maar dat dit soort technieken effectief kunnen zijn lijkt me logisch, echter als alles afhankelijk word van specifieke leveranciers oplossingen, dan hebben we nog een eind te gaan..

De ambu met corpuls, of andere merken kunnen ondanks dat ze over vergelijkbare functionaliteit beschikken, dan weer niet communiceren met de infrastructuur van de ontvangende SEH..   tja, misschien valt het mee hoor...  Maar welke leverancier, heeft er belang bij, om ook iets klaar te maken voor zijn concurrent...


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2010, 15:08:14
Deze manier van gegevens verzenden is ook al in gebruik in Utrecht. Er zijn een aantal ziekenhuizen in de provincie Utrecht met een dergelijk systeem uitgerust. Vanuit de ambu kunnen de ritgegevens (dus incl patiëntengegevens, -dossier en de met de monitor verzamelde gegegevens) met de PC-tablet naar het ontvangende ziekenhuis gestuurd worden.
Geloof niet alles wat je denkt.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2010, 21:10:09
De ambu met corpuls, of andere merken kunnen ondanks dat ze over vergelijkbare functionaliteit beschikken, dan weer niet communiceren met de infrastructuur van de ontvangende SEH..   tja, misschien valt het mee hoor...  Maar welke leverancier, heeft er belang bij, om ook iets klaar te maken voor zijn concurrent...
Dan zal ik je weer uit de droom helpen. De Corpuls 3 beschikt ook over die mogelijkheid. Nu de ziekenhuizen nog ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2010, 22:49:28
Dan zal ik je weer uit de droom helpen. De Corpuls 3 beschikt ook over die mogelijkheid. Nu de ziekenhuizen nog ;)

Inmiddels bieden de meeste fabrikanten wel die optie, tegen een aanzienlijke meerprijs.. echter de ontvangende software is ook specifiek afhankelijk van die leverancier..

Dus de ontvangende SEH, moet dus een PC hebben met Medtronic software, de software van corpuls, van zoll,  owja, en die kunnen vaak niet op dezelfde PC gelijktijdig draaien.., Volgens mij is er nog geen open standaard voor online moniting gegevens van patient, volgens mij is er nog geen offline standaard voor patient monitoring gegevens.. dan een uitdraai...


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2010, 10:45:27
als ik het goed begrepen heb wordt het zo dat alle ambu's op den duur hun ritform+monitor verzenden/uploaden naar een centrale databank (lees azn) alle ontvangende ziekenhuizen kunnen dan daar de gegevens weer weghalen. deze "omweg" wordt ingebouwd zodat het universeel kan worden en dus niet in regio A je gegevens niet kwijt kan omdat jij net met monitor B rijdt. maar goed op welke termijn ??????


Quiz

  • Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #15 Gepost op: 11 juli 2010, 14:19:40
Het gaat er niet om of de ambu vpk het wel of niet kan. Het LUMC wil het gewoon zo hebben. Het ecg moet verzonden worden en even later belt de cardioloog naar de ambu vpk met zijn oordeel.

het gaat er niet om wat het lumc wil, als je iemand hebt met een infarct wil je de patient zsm op de juiste plaats hebben. als je het ecg gefaxt hebt naar het lumc belt de cardioloog terum en neem je alles van de patient door. aan de hand van dat gesprek bepaalt de cardioloog of hij de patient kan ontvangen voor spoed ptca of dat de patient naar de CCU moet of gewoon naar de EHBO.

Als de patient in aanmerking komt voor het mission protocol (spoed ptca) moet de patient ook de speciale medicatie hebben, om die reden is overleg belangrijk.


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2010, 15:56:53
Op Intershutz in Leipzig een demo gezien in een NLse ziekenwagen waar het volledige patientendossier werd doorgestuurd via 3G. Was een project van City Giss in Den Haag en zag er erg gelikt uit, het verwerkt zelfs ineens de facturatie en dergelijke.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be