Dräger ademhelm HPS6100

Auteur Topic: Dräger ademhelm HPS6100  (gelezen 2994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pyro_loe

• Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • OvD-Bevolkingszorg
Gepost op: 24 juni 2004, 20:56:50
Graag hoor ik van jullie ervaringen met deze helm van Dräger.
Maar mochten jullie de MSA-Gallet F1SA (de verkorte uitvoering hebben, of de Rosenbauer Heros, aangeschaft de lafgelopen 2 jaar, dan ben ik ook benieuwd.
Iemand misschien zelf testen gedaan met de verschillende helmen? Wat zijn de geconstateerde verschillen?
Info mag ook rechtstreeks verzonden worden: wijk@euronet.nl

tnks,
Louis

Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation

Ruud H.

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2004, 21:01:08
Het is natuurlijk heel goed om van ervaringen van andere mensen te leren (dat doe ik ook op deze site).
Ik kan niet uit eigen ervaring spreken hoe de helm in de praktijk zit. Wat ik wel weet is dat je van de firma Dräger een helm (of een aantal) een paar weken zelf kan uittesten. Bel ze even.

Gr. Ruud

snowbully

• Forum gebruiker
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2004, 10:36:52
Héé buurman,

Wij hebben volgens mij wel een extra exemplaar van de nieuwe Drägerhelm, ik denk wel dat jullie die kunnen lenen.
Het is even wennen met dragen, maar ik vind het persoonlijk een fijne helm. Nu alleen nog de uitrukken....
Ik hoor het wel.

Gerben

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2004, 16:00:15
Iemand foto's?

Guust

• Senior gebruiker
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2004, 08:43:27
Alsjeblieft, Gerben

OVR Defensie

• Junior gebruiker
  • **
  • Hulpverlenen is teamwork
Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2004, 16:26:32
Het is een hele fijne helm, je blijft elkaar goed horen, het draagcomfort is stukken beter dan de Gallethelm, hij is ook lichter, hij voldoet prima bij warmte inzetten en bij HV zit hij niet in de weg.

Nadelen? Tuurlijk zijn die er ook, het vizier is wat stroef te bedienen, en beschermt niet volledig, een veiligheidsbril blijft m.i. noodzakelijk (afhankelijk van de inzet).
En hij ziet er wat lomper uit dn bijv. de Gallet. Maar wie let daar nu op. :D