Dat is mooi zou je denken. Niets is minder waar, in iedergeval niet op het gebied van het onderwerp HAP.
Wat wil het geval? Op een aantal vragen van mij naar werkgevers op het gebied van vacatures en daarmee het samenhangende salaris krijg ik van een werkgever (waar ik uit het oogpunt van privacy niet de naam van zal noemen) deze reactie per e-mail:
quote "Wij zullen niet overwegen om u een dienstverband aan te bieden.Het heeft derhalve ook geen zin om uw vragen te beantwoorden. De reden hiervan zult u ongetwijfeld willen weten. Dat zit hem in het feit dat u zich met regelmaat negatief uitlaat over de salariëring van HAP-chauffeurs"
Dit houdt meteen een waarschuwing in voor potentiele werknemers, post niets over salarissen op het forum, dit wordt als negatief ervaren door werkgevers! Een open en eerlijke mening op dit gebied wordt door de heren en dames niet op prijs gesteld blijkbaar. Dat dit een kwalijke zaak is hoef ik niemand verder uit te leggen neem ik aan. Een open en eerlijke discussie op dit gebied wordt dus niet op prijs gesteld.
Laat dit een waarchuwing zijn voor toekomstige HAP chauffeurs, maar tegelijk ook een uitnodiging voor werkgevers om zich nu eens niet anoniem op ons mooioe forum te begeven, maar ook de moed te hebben dit open en eerlijk te doen. Dat zou een prettige sfeer op kunnen leveren.
Tino