Texel door apk'tje zonder ladderwagen

Auteur Topic: Texel door apk'tje zonder ladderwagen  (gelezen 1953 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Gepost op: 1 juli 2004, 17:27:52
Hierbij een leuk stukje van uit de krant www.nhd.nl over de AL van Texel:

Texel-De ladderwagen, de drie jaar oude trots van de Texelse brandweer (kosten 1,5 ton), krijgt zijn jaarlijkse apk-keuring. In Duitsland! Texel zit daardoor een hele week zonder. Wethouder C. Heyne meldde het deze week zonder te lachen op de wekelijkse persconferentie. Geen grap dus. Tijd om commandant D. Jongeneel om opheldering te vragen.

Duitsland? Wat is er mis met de apk-stations opTexel en in de rest van het land? ,,Die zijn niet gecertificeerd voor het laddermechanisme. Daar zit nog garantie op. We hebben er expres voor gekozen om hem in de zomer naar de leverancier te brengen omdat de kans op schoorsteenbrandjes dan het kleinst is. Daarvoor wordt-ie het meest ingezet.''

Gelukkig maar dat jullie hem niet in Timboektoe hebben gekocht. ,,Ach, zo dramatisch is het ook weer niet. Als we hem nodig hebben, komt de ladderwagen van Den Helder hierheen.''

Wat moet een gemeente als Texel eigenlijk met een ladderwagen? ,,Tot drie jaar terug hebben we altijd zonder gedaan, maar ons college heeft besloten dat het beter is voor het veiligheidsgevoel van de burger en de toerist. En de veiligheid van de 48 brandweermensen hier.''

Hoe ging het vroeger dan bij schoorsteenbranden? ,,Gedoe met gordels en touwtjes. Daar wil ik het eigenlijk niet meer over hebben.''

Wanneer komt-ie weer thuis? ,,Ik reken op zondag.''

ikke

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2004, 17:42:42
dat 'gedoe met gordels en touwtjes' zie ik vaker, in de gemeente Rheden, als de hoogwerker staakt bij een schoorsteenbrand. Blijkbaar dus toch heel goed te doen. :)

firemanr

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2004, 17:48:36
Het is een ramp.....met die touwtjes enzo. Ben blij dat we ook een hoogwerker hebben.... ;D ;D

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2004, 18:47:07
Dat gedoe met touwtjes en gordeltjes is juist erg leuk, alleen leren jullie het op een saaie manier.. en zo onvolledig... om te huilen. Geen wonder dat jullie dat gedoe vinden...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2004, 18:52:47
Dat gedoe met touwtjes en gordeltjes is juist erg leuk, alleen leren jullie het op een saaie manier.. en zo onvolledig... om te huilen. Geen wonder dat jullie dat gedoe vinden...
ik kan me in jouw woorden wel vinden,wij hebben een paar weken geleden een oefening werken op hoogte gehad.Met de gordeltjes EN adembescherming aan,ik kan je vertellen dan is het een hele andere oefening :-\ ;)

ikke

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2004, 21:45:50
lijkt me echt leuk  :D

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #6 Gepost op: 7 augustus 2004, 20:31:52
ik kan me in jouw woorden wel vinden,wij hebben een paar weken geleden een oefening werken op hoogte gehad.Met de gordeltjes EN adembescherming aan,ik kan je vertellen dan is het een hele andere oefening :-\ ;)
Jullie roepen ons er dan toch wel bij met de Autoladder....

/\/\ario

The Chief

• Forum gebruiker
  • Geen mooier weer dan brand-weer
Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2004, 05:14:55
Peter,

Gordeltje om én ademlucht>  ???
zijn jullie levensmoe ofzo  :'(  :'(.

(zie een eerder topic over het gebruik van autoladders en valbeveiliging; ik weet alleen even niet meer waar het staat)

Greetz,
The Chief

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2004, 09:00:46
Peter,

Gordeltje om én ademlucht>  ???
zijn jullie levensmoe ofzo  :'(  :'(.

(zie een eerder topic over het gebruik van autoladders en valbeveiliging; ik weet alleen even niet meer waar het staat)

Greetz,
The Chief

Tja, dan moet er of ook een borstgordel of integraal gordel gedragen worden... En dan is er geen probleem...