Dan maar de knuppel in het hoenderhok.
Er is al een topic in de threat van "geef boa's meer bevoegdheden" daar wordt op gereageerd alsof het het einde van de wereld is.
Er is al een topic in de threat van "geef VKR's meer bevoegdheden" daar wordt op gereageerd alsof het het einde van de wereld is.
Er is al een topic in de threat van "geef beveiligers meer bevoegdheden" daar wordt op gereageerd alsof het het einde van de wereld is.
Enige dat ik lees en veelal uit de blauwe kant is de onwenselijkheid, ik lees nergens een mogelijkheid.
Toen ik nog mocht dienen was het al uit den boze dat er een discussie was dat KMar meer bevoegdheden kreeg om de politietaak breder te kunnen/mogen uitvoeren(naar later bleek niet nodig, was al geregeld).
Op dit moment zie je hoe Handhaving meer en meer bevoegdheden krijgen via de gemeenten, en dus de roep naar andere vormen dan de Politie is er.
Veelal de reactie's die ik lees op verplaatsing of vergroting van bevoegdheden zijn eigenlijk reactie's die ik in de commercie zou verwachten. Angst voor het verlies van marktaandeel/werk. Wat ik niet lees is een eventuele betere/gecombineerde aanpak tov het doel.
Volharden in wat niet werkt omdat het nu eenmaal zo is kan niet de oplossing zijn. Is het niet beter dat we gewoon Politie houden voor de expliciete taken, en daarbij een aanvulling kunnen krijgen dmv diversiteit?