Ik begrijp jouw zeker, maar waar ik eerlijk gezegd mijn twijfels bij heb, het overgrote deel van de Boa's (Bus, trein, tram en de beroepsmatige grotendeels uitgezonderd) stelt dus helemaal geen ene r*k voor, dan kun je er net zo goed beveiliging laten lopen (zoals ik al eerder aangaf, het overgrote deel van deze mensen komt vauit de REA werken, kortom veelal weinig motivatie/kennis en totaal niet capabel om hun taak gedegen uit te voeren, ze hebben vaak nog geeneens voldoende communicatieve eigenschappen wat gewoon een must is voor deze taken !)
En voor ik alle BOA's over mij heen krijg, er zijn zeker ook mensen die wel hun werk serieus nemen en hun taken ook goed uitvoeren. Maar laten we eerlijk zijn, net zoals bij de beveiliging is starten vanuit een situatie waarbij je weinig keus hebt (anders valt uitkering weg), absoluut geen goede start ! En met alle respect voor deze mensen, maar ze zitten ook veel meer dan gemiddeld ziek thuis, werkgevers doen daar ook weinig mee want uitkerings-instantie nemen die kosten toch op zich ! Kortom werkgevers nemen deze mensen voor een habbekrats in dienst, krijgen er ook nog eens ruime subsidies voor en het ziek thuis zitten wordt volledig gedragen door uitkerings-instantie...
Ik zie het bij de beveiligers nu ook, er zijn overeenkomsten waardoor mensen vanuit de LICOM (en gelijkwaardige bedrijven) kunnen overstappen naar beveiliging. Ervaren mensen moeten hier veelal voor wijken, en denk je dan dat je daar betere kwaliteit door krijgt...?
En wat geld voor zowel beveiligers als voor BOA's, ze zouden de instroom eisen juist veel hoger moeten bijstellen, dán pas kun je ook tijdens de opleidingen zelf al de rotte appels ertussen uit filteren, hierdoor krijg je dan ook vanzelf een hogere kwaliteit medewerkers... Tenslotte wordt er van beiden ook steeds meer verlangt in de praktijk...
Nee, specifieke taken zoals nu met die buurtwachten kun je in mijn ogen dus beter door buurt bewoners zelf laten uitvoeren, deze kennen veelal de wijk, de bewoners en zijn ook veel meer betrokken. (waarmee ik zeker niet wil zeggen dat deze wel allemaal geschikt zouden zijn.)