Ach deze mensen (de filmers) interesseren zich iig nog in de hulpverlenings diensten, oftewel deze zullen niet agressief worden . Omarmen deze mensen in deze steeds agressiever wordende wereld . Zeker geen middelvinger, eigenlijk sowieso geen middelvinger, agressieve mensen worden hier alleen maar agressiever van :X .
Ofwel dit kun je gewoon niet doen, past niet bij je taak, hoe erg je het ook vind dat mensen je rit filmen.
Erg naïef om te denken dat je een publieke taak kunt vervullen met een hoog sensatie gehalte zonder dat daar mensen op af komen om je te filmen, fotograferen en je daarbij zelfs in de weg lopen.
Misschien moeten ze in de opleiding al vertellen dat er altijd mensen zullen zijn die een overmatige nieuwsgierigheid hebben (een die overigens héél natuurlijk is en in onze genen verankerd zit en gezorgd heeft dat de mens als soort nog bestaat) voor spannende gebeurtenissen en hoe je daar mee om moet gaan.
Een op gestoken vinger komt niet zomaar uit de lucht vallen, dat is een topje van de ijsberg.
Een kennis van mij kreeg een klacht dat hij en de pleeg zaten te lachen tijdens een spoedrit, dat vind ik nu wel weer heel gezond. Het is werk en je kunt van mensen niet verlangen dat ze al hun emoties uitbannen gedurende die tijd. Maar je moet ze wel onder controle hebben en ze niet de vrije loop laten.
Ik doe geluid (en beeld) bij begrafenissen en ben daar ook vaak bij voor de bediening. Ondenkbaar dat ik tijdens of op weg naar deze werkzaamheden iemand de vinger geef. En als ik dat wel doe en iemand maakt een filmpje daar van en zet dat op internet, zal ik de fout bij mijzelf zoeken en niet bij de maker van het filmpje, het internet of de mensen die commentaar op mijn misdraging hebben. En alles wat daar op volgt heb ik aan mijzelf te wijten.
Vrolijk zwaaiend onderweg er naar toe naar iemand dat zou wel kunnen.
Henk