Ambulancezorg op Texel

Auteur Topic: Ambulancezorg op Texel  (gelezen 11042 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

P2000man

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • At work
Gepost op: 17 juli 2010, 18:39:14
Ik zat op youtube dit filmpje te kijken
&feature=PlayList&p=A1E469E05C85A179&playnext_from=PL&playnext=1&index=60
Hier is mooi te zien hoe de TESO boot samenwerkt met de ambulancedienst.
Je kan dan zien dat er 2 ambulance's op texel dienst doen en dan snachts met de boot meegaan naar den helder voor het ziekenhuis.
Alleen wat ik me dan afvroeg is hoe het dan geregeld is voor de bewoners van texel.
Als de 2 dienstdoende wagens aan de vaste wal zijn, hoe krijg je dan je ambulancezorg binnen 15 minuten als je op texel woont?
en hoe is dit op de andere eilanden geregeld?

HardstyleFanatic

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2010, 20:45:37
Op Terschelling staan ook 2 ambulance`s paraat. Als ik het goed heb staat overdag 2 ambulancebroeders paraat (in de zomermaanden volgens mij zelfs 4, complete bezetting dus), en savonds op oproepbasis net als bij de brandweer. Het vervoer geschied soms per helikopter, soms per sneldienst of met de KNRM. Ik heb nog nooit een ambulance aanboord zien staan, en heb ook niet het idee dat deze van het eiland afgaan. Het is immers toch een kleine 2 uur varen, en als je dan 1 ambulance mist op het eiland en er komen 2 spoedmeldingen, dan gaat het fout.
Echter, dit zijn slechts mijn waarnemingen (dat van de ambulancebroeders heb ik ze ooit gevraagd, maar ben het verhaal een beetje kwijt geraakt, maar volgens mij klopt dit aardig met wat de beste heer mij vertelde).
Misschien weet iemand meer die dichterbij het "vuur" staat?

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2010, 22:30:30
2 uur varen naar texel? Toen ik ging was het 20 minuten!
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2010, 22:36:34
2 uur varen naar texel? Toen ik ging was het 20 minuten!
Lezen, dat gaat over Terschelling.

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2010, 22:40:43
He verdulleme. Begint nou storend te worden. Alweer sorry, verkeerd gezien..
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

P2000man

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • At work
Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2010, 00:16:02
Waar een wil is, is een weg lars ;D ;D ;D

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2010, 00:22:54
Hahaha ;D Inderdaad!;D

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2010, 22:04:56
Op Terschelling staan ook 2 ambulance`s paraat. Als ik het goed heb staat overdag 2 ambulancebroeders paraat (in de zomermaanden volgens mij zelfs 4, complete bezetting dus), en savonds op oproepbasis net als bij de brandweer. Het vervoer geschied soms per helikopter, soms per sneldienst of met de KNRM. Ik heb nog nooit een ambulance aanboord zien staan, en heb ook niet het idee dat deze van het eiland afgaan. Het is immers toch een kleine 2 uur varen, en als je dan 1 ambulance mist op het eiland en er komen 2 spoedmeldingen, dan gaat het fout.
Echter, dit zijn slechts mijn waarnemingen (dat van de ambulancebroeders heb ik ze ooit gevraagd, maar ben het verhaal een beetje kwijt geraakt, maar volgens mij klopt dit aardig met wat de beste heer mij vertelde).
Misschien weet iemand meer die dichterbij het "vuur" staat?
Ook staat de huisarts paraat die op het eiland erg nauw samenwerkt (nauwer als op het vaste land) met de ambulancedienst.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

P2000man

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • At work
Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2010, 23:00:47
Dus mocht er zo'n situatie zijn die ik aangaf, dan komt er dus een huisarts ter plaatse die dan gepiept wordt door de CPA.
Bedankt voor de uitleg

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2010, 00:25:38
p2kflex
00:16:09 19-07-10GROUP-1Personeel TESO opkomen ivm een extra ziekenboot.
0202433BRW Texel (Pontveer TESO)

Toevallig zag ik net deze op de monitor verschijnen!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens