Grote binnenbrand Industrie Fosfaatweg - Amsterdam 22-7-2010

Auteur Topic: Grote binnenbrand Industrie Fosfaatweg - Amsterdam 22-7-2010  (gelezen 5712 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #30 Gepost op: 24 juli 2010, 13:18:18
Weet iemand toevallig hoe de Havendienst van Amsterdam werkt tijdens dit soort incidenten. Hebben ze brandweermateriaal aanboord aanvalskratten, ademlucht bluspakken ect.

Afhankelijk van het incident komt de boot naar de kade (vaste opstapplaatsen). Er komt een speciaal opgeleide brandweerploeg aan boord. Geen aanvalskratten maar 6"ers om de walverbinding te maken. De vaste scheepsbemanning (2) heeft ademlucht maar de stuurhut kan ook in overdruk gezet worden (geen werklucht maar zgn. vluchtlucht). De opstapbemanning heeft hun eigen ademlucht. Het is trouwens niet de bedoeling dat de boot benedenwinds optreedt. Tevens is er een grote hoeveelheid svm aan boord. De inzet geschiedt o.l.v. de brandweer.


RPA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2010, 22:40:23
Afhankelijk van het incident komt de boot naar de kade (vaste opstapplaatsen). Er komt een speciaal opgeleide brandweerploeg aan boord. Geen aanvalskratten maar 6"ers om de walverbinding te maken. De vaste scheepsbemanning (2) heeft ademlucht maar de stuurhut kan ook in overdruk gezet worden (geen werklucht maar zgn. vluchtlucht). De opstapbemanning heeft hun eigen ademlucht. Het is trouwens niet de bedoeling dat de boot benedenwinds optreedt. Tevens is er een grote hoeveelheid svm aan boord. De inzet geschiedt o.l.v. de brandweer.

Begrijp er dus uit dat men maar met 2 man aanboord zit?
Werkt dus totaal anders dan bij ons. Me vraag is duidelijk dank je wel Cerberus  O0