Wat leuk dat hier een topic over "ons" progje is gestart! Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Eerst zou ik graag een reactie geven op een paar onderwerpen van de eerdere reacties:- De tekst "professionele hulpverleningsinstanties" moet niet te zwaar opgenomen worden. Professioneel heeft meerdere betekenissen, waaronder "Beroeps". Wij willen natuurlijk niet suggereren dat de vrijwilligers niet vakkundig zijn!
- Doorgeven van gegevens aan andere posten of andere hulpverleningsdiensten kan door een rapport (ook vondelingenrapporten) af te drukken op papier. (Of als excel bestand te exporteren)
- Webfunctionaliteit is niet aanwezig. De reden hiervoor is dat RedReg vooral gebruikt zal worden tijdens bewakingstijd op lokatie. De meeste brigades hebben daar niet de beschikking over een (permanente) internetverbinding. Zeker als de applicatie geheel gebaseerd zou zijn op een database-server met HTML front-end, zou dit voor de meeste brigade's betekenen dat het onbruikbaar zou worden. TENZIJ je die server lokaal zou installeren (is ook een van de mogelijkheden geweest). Het grote probleem dat hierbij optreedt, is dat installatie van een webserver en een database voor veel mensen een te grote stap is, en er teveel mis kan gaan bij deze installatie. Daarbij kunnen zoveel instellingen afwijken, dat het voor ons (of RedNed) teveel werk zou gaan opleveren om bij klachten na te gaan of een fout aan de software ligt, of aan de installatie van de server c.q. database.
Dan heb ik nog een vraag:- @ Peter Adema: kun je je uitspraak "qua infrastructuur is het om te huilen" toelichten? Als we op dit vlak iets kunnen verbeteren ben ik zeer geinteresseerd!
En als laatste een paar opmerkingen:- We zijn bezig geweest alle opgedoken foutjes uit RedReg weg te werken. Een nieuwe versie zal binnenkort beschikbaar komen als update. (of is reeds beschikbaar
) Zie onze website voor meer info.
- In Leidschendam (de brigade waar ikzelf werkzaam ben) wordt RedReg naar volle tevredenheid gebruikt. Ik heb niemand ooit uitleg hoeven geven over het gebruik en tot nu toe gaat alles perfect! Alleen het afdrukken van rapporten gebruiken wij niet, mede doordat we geen werkende printer hebben
Verder is het heel handig gebleken persoonsgegevens te kunnen koppelen aan hulpverleningsrapporten: we kunnen nu eenvoudig mensen nabellen om te checken of alles OK is! (Wordt vaak zeer gewaardeerd)
- Ook ik ben benieuwd naar de ervaringen, verbetervoorstellen en opbouwende kritiek van gebruikers!