Discussie brancherichtlijnen pol / brw / ambu

Auteur Topic: Discussie brancherichtlijnen pol / brw / ambu  (gelezen 8542 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2010, 17:03:16
Idd boardcomputers uitlezen, heb zelfs al een keer gehoord dat ze de airbagcomputers uitlezen (airbag ploft afhankelijk van snelheid, hoek van impact, ed.) om hier ook het eea aan terug te herleiden.....Het houdt gewoon in: als je crasht ben je de sjaak.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #21 Gepost op: 31 juli 2010, 17:11:23
niet als je bij de regels speeld. maar goed ze vinden toch altijd wel wat om mee te slaan.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #22 Gepost op: 31 juli 2010, 17:21:39
Tis maar hoe je volgsysteem uitlegt... het systeem 'volgt' de handelingen die de bestuurder doet (snelheid, remkracht, OGS wel of niet aan etc etc).


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #23 Gepost op: 31 juli 2010, 19:29:29
niet als je bij de regels speeld. maar goed ze vinden toch altijd wel wat om mee te slaan.

Dat is altijd zo, en zal altijd zo blijven. Of je netjes binnen de brancherichtlijn blijft of niet, als je een aanrijding hebt moet je zorgen dat je alles goed kan uitleggen..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #24 Gepost op: 1 augustus 2010, 19:55:04
Topictitel aangepast; dekt de lading beter. Topic blijft staan in het blauwe gedeelte; de blauwe kant heeft immers de meeste antwoorden op eventuele vragen die zijn ontstaan en in de toekomst zullen ontstaan.

 O0


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:33:58
tja..... degene die deze brancherichtlijn heeft verzonnen... laat die ook de boeven vertellen dat ze niet gevaarlijk mogen doen.... en niet harder rijden dan 140.... pfff

Ik zie het als betutteling en indekken van de RvHC. wat is nu 140 over een drie baans snelweg om 0300.... man man... over bureaucratie gesproken....

Nee... knap geld steken in regeltjes, richtlijnen en bureaus die dit soort dingen moeten verzinnen.... dat kunnen we... maar een goede rij-opleiding met daaraan gekoppeld elk jaar een follow-up en een knap voertuig.... dat is te duur....

Typisch de nederlandse politie....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #26 Gepost op: 2 augustus 2010, 14:38:17
Leuk die brancherichtlijnen maar als je 1 auto hebt rondrijden in een werkgebied van 317,24 km˛ en je vervolgens aan die richtlijnen gaat houden kom je natuurlijk bij geen enkele melding meer op tijd....
Daar hebben ze vast niet over nagedacht..... 8)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #27 Gepost op: 2 augustus 2010, 15:16:00
Inmiddels heb ik een reactie van een jurist van de ACP:

Citaat
Geachte heer X,

 

In aansluiting op uw e-mailbericht d.d. 26 juli 2010 bericht ik u als volgt.

 

Kort samengevat, begrijp ik uw vraag als volgt: wat is de verhouding tussen de brancherichtlijn verkeer voor de politie en artikel 150 Wegenverkeerswet. Welnu, artikel 150 lid 2 van de Wegenverkeerswet zegt niets meer en niets minder dat indien er sprake is van een vrijstelling of ontheffing er niet in strijd met die vrijstelling of ontheffing gehandeld mag worden. Welnu, de brancherichtlijn verkeer voor de politie is een dergelijke vrijstelling. Het is evident dat u zich aan de brancherichtlijn en de daaraan verbonden voorwaarden dient te houden. De brancherichtlijn kent zelf ook een aantal uitzonderingen en deze staan vrij uitvoerig beschreven.

 

Ik hoop hiermee uw vraag afdoende te hebben beantwoord. Mocht u desondanks nog vragen hebben, dan verneem ik dit uiteraard graag.

 

Met vriendelijke groet,


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #28 Gepost op: 2 augustus 2010, 15:19:41
tja... oftewel... je bent gewoon de sjaak.... en daar doel ik dus op..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2010, 15:24:53
Ik heb ze nog een vraag ter verduidelijking gestuurd... want hoewel ik voorlopig toch echt geen hoge snelheden mag halen i.v.m. ontbreken BROA wil ik toch wel weten waar ik aan toe ben. Ik bedoel: boeven vangen is leuk, maar als we strafrechtelijk vervolgd gaan worden omdat we puur alleen te hard hebben gereden kan wat mij betreft de boef doorrijden...