Doel je dan op bijvoorbeeld de toevoeging (onderdeel gebouw: X)? Het is denk ik wel een handige toevoeging in geval van een schoorsteenbrand (tussen een gebouwbrand en een gebouwbrand (onderdeel gebouw: schoorsteen) zit nog wel een klein verschil)...
Dat bedoel ik inderdaad.
Maar wat maakt dat uit voor de alarmering?
Het blijft prio 1, de wagen moet in alle gevallen zo snel mogelijk uitrukken. Of het nou een schoorsteenbrand is, een pannetje met vet dat staat te branden, vlammen die uit het dak slaan of een vuilnisbak die staat te smeulen. Die extra informatie kan m.i. prima via de mob en dan nog vollediger ook. Dan weet je het vroeg genoeg lijkt mij. Het klaarmaken voor de inzet, waarvoor je die extra info wel nodig hebt, gebeurt toch pas in de wagen(?).
Maar goed, ik hoef er niet mee te werken
Daarom ben ik benieuwd naar argumenten van mensen, die er wél moet moeten werken, waarom deze extra info in de alarmering van belang is.
maar heeft het toevallig direct iets te maken met de inzetvoorstellen? Bij een gebouwbrand in gebieden waar de HW niet direct meegestuurd wordt is het logischer dat bij een dakbrand wel direct een HW uit de hoge hoed wordt getoverd.
Daarom zeg ik: zolang je de juiste eenheden alarmeert (dus in jouw voorbeeld de TS+HW), heb je die toevoeging in de alarmeringstekst* niet per sé nodig. De voertuignummers staan per slot van rekening ook in de alarmering.
*ik heb het dus puur over de alarmeringstekst die op de pager verschijnt. In GMS moet je die toevoegingen wel gewoon blijven doen, om het juist uitrukvoorstel te genereren.