was het wel de bedoeling om de kraan ook voor blussing te bruiken
Maarten, volgens mij is dat één van de bezuinigingen. Was als wens opgenomen in het bestek, maar omdat maar één leverancier dat kon leveren was het dan teveel op één merk geschreven.(wandelgangen verhaal weet niet of het juist is.)
In Haaglanden staan reeds toch al 3 HV-I-en? LV, DE en RW? Die herspreiden en klaar, overige afvoeren. besparing van een stuk of 5 hv-en.
Klopt dat zal ook wel één van de wijzigingen worden. Welke HV's er dan blijven?
A geen nieuwe grote kraan zou het logisch zijn om de HV-2's met kraan te houden.
B. je verkoopt de oudste voertuigen en houdt de laatst aangeschafte.
C. grote kraan vervangen en kleine kraan behouden, zou je de HV's zonder kraan kunnen houden. Deze hebben een uitgebreidere bepakking en leveren op gebied van oefening en opleidingen ook nog eens een besparing op omdat erg geen kraanopleidingen meer nodig zijn voor dat personeel.
En om met de overige forumleden te spreken, bergen door berger, hulpverlening en spoedklussen door brandweer.