Zeer grote brand portiekwoning Pretorialaan - Rotterdam 09-08-2010

Auteur Topic: Zeer grote brand portiekwoning Pretorialaan - Rotterdam 09-08-2010  (gelezen 4782 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #10 Gepost op: 9 augustus 2010, 15:31:41
Da's tenminste weer eens wat anders dan het standaard zinnetje 'met groot materieel'  :)

Peen

Creatieve journalist. Aan de andere kant veel hoeft niet groot te zijn :):)
Ahum, bouwstijl is vooroorlogs (denk zelfs van rond de eeuwwisseling).

Schoenmaker, leest of zoiets. Ik moet het gewoon bij computers/brandweer houden.

Aan de andere kant.
1960 is voor de Golfoorlog
De eeuwwisseling is pas 10 jaar terug afgerond :)

Ik hou overigens mijn jaartal vast. Is naar mijn mening geen 1900 bouw.........
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #11 Gepost op: 9 augustus 2010, 15:37:39
Nou kijk eens! Een pand een stukje verderop in de straat op funda: bouwjaar 1902.

En neem van mij aan, ik kan het weten  8)  Heb bouwkunde gestudeerd in Rotterdam en zelf jaren in een dergelijke woning in Rotterdam gewoond.  :)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #12 Gepost op: 9 augustus 2010, 15:40:27
e050 e050 e050 e050 Betweterige schaamtevolle blik  e050 e050 e050 e050
 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye
* peebee zwijgt eventjes;)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #13 Gepost op: 9 augustus 2010, 16:13:17
Grote brand in Rotterdam

ROTTERDAM - Aan de Pretorialaan in Rotterdam woedt sinds maandag 14.15 uur een zeer grote brand.
© NU.nl/Tonyo

Over mogelijke slachtoffers was bij de politie nog niets bekend.

De brand woedt in vijf woningen, meldt een zegsman bij de brandweer.

Bron: nu.nl
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #14 Gepost op: 9 augustus 2010, 18:19:22
De brandscheiding bij de oude(re) woningen laat hier dus duidelijk te wensen over.

Helaas hebben corporaties en VVE's niet het geld om het woningbestand dusdanig te renoveren dat aan de huidige eisen wordt voldaan. Daarbij hebben VVE's ook het nadeel dat er geen (tijdelijk) vervangende woonruimte beschikbaar is. Veel oudere woningen van corporaties zijn verkocht aan de zittende huurders zodra de woning economisch onrendabel werd. Daardoor hebben de woningen nu verouderde installaties, slecht onderhouden daken en hout/schilderwerk. En zijn ze onveilig bij brand.
Mister Livingstone, I presume?


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #15 Gepost op: 9 augustus 2010, 19:38:18
Waar baseer jij je betoog op, Walker? Nu.nl meldt al zeker sinds 17:08 uur dat er maar in 1 woning brand gewoed heeft en dat vier andere woningen rook en waterschade hebben. Verder heeft iedereen de woning tijdig kunnen verlaten en was de barnd snel onder controle.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2010, 01:02:08
ROTTERDAM - Maandagmiddag rond 14:30 uur schaalde de brandweer groots op bij een grote brand in Rotterdam. Op de Pretorialaan was de brandweer met veel materiaal aanwezig om het vuur te bestrijden dat woedde in een woning, vier andere woningen liepen rookschade op. De bewoonster was op het moment dat de brand uitbrak in het huis aanwezig, zij is niet gewond geraakt.

Verschillende posten van brandweer Rotterdam-Rijnmond waren hiervoor uitgerukt met onder andere autoladders en diverse andere ondersteunende voertuigen. Ook de ambulancedienst stond paraat voor eventuele slachtoffers. Rond 16:00 uur kon het sein "brand meester" gegeven worden.

Bron en meer: http://www.bdmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1237