Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 379419 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #300 Gepost op: 4 juni 2014, 17:39:44
Voor zover ik weet is er nog helemaal geen beslissing gevallen m.b.t. welk uniform wordt gedragen op de academie.

Ik heb tenminste te horen gekregen dat wij gewoon het OPU gaan dragen op de academie, en dat het oude uniform moet worden ingeleverd (minus 1 setje voor de officiële gelegenheden).

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #301 Gepost op: 9 juni 2014, 01:03:17
Even buiten de discussie om:

Na heel veel gezeur en wat uitloop heb ik dan eindelijk vorige de opleiding afgerond! Iedereen die nog bezig is met de opleiding, heel veel succes. Voor vragen ben ik zeker bereikbaar, aangezien alles nog vers in het geheugen zit ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

berndw

• Forum gebruiker
Reactie #302 Gepost op: 9 juni 2014, 12:32:17
bijzonder gefeliciteerd Lars!

Ik hoop zelf in november te starten niv5, dan is er nog een lange weg te gaan voordat ik hier hetzelfde kan melden.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #303 Gepost op: 10 juni 2014, 11:03:53
Bedankt! Hopelijk ga je dan in november starten. Heel veel succes met de opleiding dan!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #304 Gepost op: 28 juni 2014, 21:25:03
Herpositionering Politieacademie

Nieuwsbericht | 27-06-2014

De Politieacademie wordt dichter op de nationale politie georganiseerd. Dit leidt tot een betere afstemming van het onderwijsaanbod van de Politieacademie op de wensen van de beroepspraktijk. Hiermee kan de academie zich primair richten op de wensen en behoeften  van de nationale politie. Dit blijkt uit een wetsvoorstel van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie waarmee de ministerraad heeft ingestemd.

Het wetsvoorstel heeft tot doel de kwaliteit van het politieonderwijs te borgen met behoud van de onafhankelijke positie van de Politieacademie. De civiele diploma-erkenning en aansluiting bij het reguliere onderwijs van het politieonderwijs blijven gewaarborgd.

In het wetsvoorstel wordt het college van bestuur van de Politieacademie vervangen door een directeur, bijgestaan door een plaatsvervanger. Ook de raad van toezicht komt te vervallen. De sterkte en middelen van de Politieacademie worden ondergebracht bij de nationale politie. Dat zorgt voor een besparing op het gebied van inkoop, management en huisvesting.

De ministerraad heeft ermee ingestemd het wetsvoorstel voor advies aan de Raad van State te zenden. De tekst van het wetsvoorstel en van het advies van de Raad van State worden openbaar bij indiening bij de Tweede Kamer.

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #305 Gepost op: 29 juni 2014, 20:43:32
Afgelopen maandag het landelijk eindgesprek gehad, positief verlopen.

Echter zijn de ontwikkelingen dusdanig, dat er op dit moment voor niveau 4 geen aanstellings-gesprek plaatsvindt.
In mijn geval, is er plek voor 20 studenten voor de klas van oktober. Als er meer dan 20 door het eindgesprek komen, worden de beste 20 kandidaten gekozen op basis van alle behaalde score's (selectiedagen 2 & 3 en het landelijk eindgesprek).
Er mogen dan maar 20 mensen door naar de medische keuring en het antecedenten onderzoek.

Nog even geduld dus.
Meer mensen die solliciteren voor niveau 4 eenheid Limburg?
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

Mariissaaah

• Aspirant Hoofdagent eenheid Noord Holland
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #306 Gepost op: 16 juli 2014, 16:23:11
Ik heb afgelopen dinsdag (gisteren) mijn landelijk eindgesprek positief doorlopen, alleen dan voor de eenheid Noord-Nederland. Zelfde verhaal. Dat wordt duimen voor een plekje..

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #307 Gepost op: 1 augustus 2014, 23:05:46
Als gevolg van bezuinigingen op de Politieacademie is de aanwas van nieuwe agenten gestokt. Slechts 349 studenten beginnen dit jaar aan de opleiding. Ook op bijscholings­opleidingen voor zittende agenten wordt drastisch bezuinigd.

Meer agenten opleiden zou de salariskosten structureel onbetaalbaar maken
Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Politie. De instroom is historisch laag: tussen 2004-2013 begonnen gemiddeld zo'n tweeduizend aspirant-agenten per jaar aan de opleiding.

Voor volledige artikel zie bron.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #308 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:31:34
Had inderdaad begrepen dat er een selectie wordt gemaakt uit de best scorende kandidaten. Het zou gangbaar moeten zijn dat de andere kandidaten die lager scoren maar wel aan de minimale eisen voldoen op een wachtlijst komen maar dat werd mij voor dit geval niet helemaal duidelijk.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #309 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:50:38

Men heeft mij verteld dat dat nu niet het geval is.