Ik moet toch even wat kwijt, al weet ik wat de reacties kunnen zijn: ik vind het werkelijk een trieste discussie wat zich hierboven afspeelt... In plaats van dat men een keer trots kan zijn op het vak en niet alleen over centen lult... zou de boel er een stuk beter op maken.
Zolang er nog steeds een gebrek is aan respect voor de overheidsdiensten zul je dit soort ''trieste'' discussie's houden ...
Prive auto's bekrassen of in de fik, borden, spandoeken en ander spul in je tuin ...
Over het ''lullen over centen'' gesproken, toen ik vier jaar geleden bij de politie begon hadden we betaalde pauze's (tijdens een noodhulpdienst, omdat we dan ook inzetbaar zijn), werden de overuren betaald en kon iedere collega de kleding bestellen die hij of zij nodig had voor de uitvoering van het werk.
Nu, vier jaar later, werken we een half uur langer per dag (omdat de pauze's niet meer betaald worden, terwijl we wel gewoon inzetbaar zijn), worden de overuren (liever) niet meer uitbetaald maar ''moeten verplicht'' worden opgenomen, is het kledingbudget (en aanbod) dusdanig veranderd dat men van eigen kosten thermo-kleding en ander spul moet kopen.
Is de reiskostenvergoeding verkleind .... En nog steeds werken we bij de politie ....
Maar dáár hoor je ons niet over