Tijdens je sollicitatie moet je naar school ;-)
Als je 18 bent kan je beginnen met je opleiding en ben je, volgens de wet, ook niet meer leerplichtig..
Hohoho.. Even oppassen! Achttienjarigen zijn nog kwalificatieplichtig! Kijk daar mee uit. Minimaal mbo-2 gehaald of een havo-diploma. Anders zijn deze leerlingen nog kwalificatieplichtig. Het maakt niet uit dat je dan solliciteert, maar dan moet je nog wel naar school. Als je te zijner tijd wordt aangenomen, kan je gewoon overstappen naar de politieopleiding.
dus je word pas aangenomen als je 18 ben? en kan je bij politie en bij de vrijwillige brandweer?
Je mag beginnen aan je sollicitatie al een stuk eerder, zoals je zelf zegt.. De procedure duurt meestal een half jaar, dus vandaar...
De vrijwillige brandweer en de politie samen is volgens mij een no-go. Tuurlijk kan je ervaring opdoen bij de brandweer, maar i.v.m. neventaken die je eerst moet laten goedkeuren, moet je wel banen hebben die je naast elkaar kunt doen en daar is de vrijwillige brandweer er volgens mij geen van.
Wat ik al zei: ga oefenen met Nederlands en cijferreeksen en sporten. Dit zijn de belangrijkste dingen in voorbereiding naar je selectie. De mbo-opleiding die je volgt maakt opzich niet uit, maar met een afgeronde mbo-4 -opleiding op SPW-/SPH- gebied kom je als ik het goed heb wel in aanmerking voor een verkort traject.
Veel succes!