Hallo Joriën,
Dank je voor je reactie. Ook al zou het misschien nu dus niet meer opgaan, ik zal toch even zeggen waarom ik kies voor de functie hoofdagent
Ik heb alle informatie en werken als agent en hoofdagent verhalen op de site heel goed gelezen en gekeken wat nu precies het verschil was tussen agent en hoofdagent ( ik wist overigens eerst niet eens van het hoofdagentschap af
maar ik vind de extra 'verantwoordelijkheid' van naar meldingen rijden als ongevallen of andere dingen die je als 'eerste' dan moet gaan regelen als, dus hoofdagent, erg aansprekend. Het net íets meer verantwoordelijkheden hebben zeg maar. Dat heeft van mij zelf uit helemaal niets te maken met dat een agenten opleiding dan 'minder' is of minder verantwoordelijk, want iedereen is belangrijk in die functie die hij of zij moet doen! Ik heb daarnaast ook bewust de keuze gemaakt om voor niv 4 als hoofdagent te kiezen omdat ik nu ook een mbo-4 opleiding met diploma al ( sinds '96) op zak heb. Ik heb daarna jaren lang in de zorg gewerkt en ook dan groei je als mens in kennis en maatschappij. Je ontplooit vanzelf in je werk ( en privé). Omdat ik zelf ook er aan toe ben weer nieuwe dingen te moeten leren nieuwe uitdaging te hebben maar vooral, wel weer in een dienstverlenende functie met en voor mensen te werken, maar nu in een blauw uniform ipv dat witte, heb ik voor dit niveau gekozen.
Ik heb ook nog een cursus op HBO master niveau gevolgd en een examen en diploma gehaald en dat was pittig maar ik kon het wel.
Misschien zou ik bij wijze van spreke zelfs nog kunnen kiezen voor niv 5 de bachelor maar dat wil ik niet eens. Ik wil op straat komen, ín uniform en niet eerst maar 3 maandjes op straat en dan semi-kantoorwerk doen. Daar ben ik het type mens niet voor
Omdat ik verder wil groeien als persoon wil ik graag een stapje omhoog voor mijzelf. Niet om een bepaald niveau te wíllen hebben maar omdat dit gewoon aansluit bij wat ik nu zelf ben op dit niveau. Stel dat om wat voor reden dan ook ik door de testen en alles heen kom maar het advies van de politie is om voor agent te gaan zal ik dat ook dolgraag doen, zelfs als ik surveillant zou mogen gaan volgen alleen om dan ahw door te kunnen, zal ik dat met beide handen aangrijpen want mijn motto is en blijft, de aanhouder wint!
Het klopt dat er heel veel op de site te vinden is over de sport test etc maar juist dan zoiets als wat ik in de eerdere mail vroeg over hoe te moeten springen etc, dát soort vragen of antwoorden zie je dan net niet, ook niet op de site van de politie zelf
.
Ik ben hoe dan ook een beginnende hardloper en erg fanatiek om mijn doel te bereiken én ik begin met fietsen ( mountainbike) en ik wil ergens kijken om erachter te komen hoe ik die *^>?? kast kan overwinnen
want wat is nou 110cm hoog?! mijn benen zijn al 1 meter lang haha dus waar kan een mens zich druk om maken
Kom gerust met antwoorden terug hoor of advies of de-advies want ik sta altijd open voor dit soort dingen! Hoe dan ook alvast bedankt voor je eerdere uitleg en video'tje!